کمالوندی: گزارش اخیر آژانس تکرار موارد بی اساس قبلی برای اهداف سیاسی است

کمالوندی: گزارش اخیر آژانس تکرار موارد بی اساس قبلی برای اهداف سیاسی است

روز جدید سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: احیای سیستم راستی‌آزمایی قبلی، طرف‌های برجام را ملزم می‌کند تا به تعهدات خود عمل کنند و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شفاف‌ترین برنامه تاکنون است.

بهروز کمالوندی روز پنجشنبه با اشاره به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: احیای سیستم بازرسی قبلی، طرف‌های برجام را ملزم می‌کند به تعهدات خود و محتوای آخرین گزارش فصلی برجام عمل کنند. مدیرکل آژانس تکرار مطالعات موردی بی اساس قبلی با اهداف سیاسی است و هیچ چیز جدیدی جز بازی با عبارات خاص در آن وجود ندارد.

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجمع سازمان انرژی اتمی ادامه داد: بدیهی است مانند گزارش های قبلی سفیر و نماینده دائم کشورمان، ایران به گزارش اخیر سازمان انرژی اتمی پاسخ های قانونی و مستدل ارائه خواهد کرد. مدیرکل در جلسه هفته آینده شورای حاکم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌های بین‌المللی با تحریف، تفسیر و مصادره عباراتی که به طور عمدی از سوی مدیرکل، مانند گذشته مبهم و پر از جزئیات غیر ضروری تعریف شده بود، از این ابهامات استفاده می‌کنند. فضاهای رسانه ای پوچ خود را ایجاد کردند که هدفشان این است که برنامه هسته ای کشور صلح آمیز است.

به گفته کمالوندی، برقراری مجدد سیستم راستی‌آزمایی قبلی، طرف‌های برجام را ملزم به پایبندی به تعهدات خود می‌کند و نباید انتظار داشته باشند که ایران به تعهدات خود عمل کند و در حالی که تحریم‌های ظالمانه آنها علیه ملت ایران ادامه دارد، ایران باز است. به نظارت اضافی بر پادمان نیز می باشد

به گزارش ایرنا، آژانس بین المللی انرژی اتمی در 16 شهریور با انتشار دو گزارشی که در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت، بار دیگر بر ادعای خود درباره مشکلات حفاظتی در موضوع هسته ای ایران تاکید کرد و اعلام کرد که اورانیوم غنی شده ایران در حال حاضر موجود است. 19 برابر بیش از حد مجاز. در برجام تعریف شده است.

رافائل گروسی در گزارشی که بخش‌هایی از آن در اختیار رسانه‌های خارجی قرار گرفت، اعلام کرد که ذخایر اورانیوم ایران به ۳۹۴۰ کیلوگرم رسیده است که در ۳۰ اوت ۱۳۱.۶ کیلوگرم افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید