کمبود آهن در تمام مراحل زندگی منجر به کاهش قدرت ادراک و یادگیری می شود


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840550

آل ابراهیم با بیان اینکه آهن کافی برای حفظ سلامت، رشد خوب و ایجاد فضای مناسب یادگیری در دوران تحصیل کودکان و نوجوانان ضروری است، گفت: بنابراین کمبود آهن در تمام مراحل زندگی باعث کاهش قدرت ادراک و یادگیری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آل ابراهیم کارشناس تغذیه در گفتگو با جهانبین نیوز; وی گفت: کم خونی انواع مختلفی دارد که در این میان کم خونی فقر آهن یکی از شایع ترین مشکلات تغذیه ای است.
وی با بیان اینکه آهن کافی برای حفظ سلامت، رشد مطلوب و ایجاد فضای مناسب یادگیری برای کودکان و نوجوانان ضروری است، بیان کرد: بنابراین کمبود آهن در تمام مراحل زندگی باعث کاهش قدرت ادراک و یادگیری می شود.
آل ابراهیم ادامه داد: افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن اغلب احساس خستگی و ضعف می کنند و تغییرات رفتاری آنها با بی تفاوتی مشاهده می شود و همچنین رنگ پریدگی، رنگ پریدگی مخاط داخل پلک ها و لب ها، سرگیجه، خواب آلودگی و بی حسی در کف دست ها مشاهده می شود. . همچنین پاها، تغییر رنگ کف دست ها، تپش قلب و تنگی نفس و همچنین خستگی زودرس در حین فعالیت از مهم ترین علائم کم خونی فقر آهن در نوجوانان است.
این متخصص تغذیه افزود: بهترین منابع غذایی آهن جگر است و پس از آن گوشت قرمز، مرغ، مرغ و ماهی که منابع غنی آهن هستند و جذب بیشتری در بدن دارند، اما حبوبات، مغزها مانند پسته، بادام و … گردو، فندق نیز منابع خوبی از آهن هستند و سبزیجات دارای برگ تیره مانند جعفری، برگ کاهو تیره و برگ چغندر منابع خوب آهن هستند، اما آهن موجود در اسفناج کم است.
وی آجیل هایی مانند برگ هلو، آلو و زردآلو، میوه های خشک، انجیر خشک، کشمش و خشکبار را از دیگر منابع آهن برشمرد و خاطرنشان کرد: این منابع می توانند در رژیم غذایی گنجانده شده و جایگزین گوشت قرمز شوند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید