مفهوم برکت در زندگی با 5 فرزند / خانواده شاد با محوریت یادگیری قرآن تجلی یافت


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839822

گفتگو با مادر 5 فرزند روستای کله شور اصفهان;

نرگس هاتون حسینی متولد شهریور 1360 و اولین فرزند یک خانواده 6 نفره است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ این روزها هوای شهر و استان و دیارم مملو از عطر بهار است که در هر خوابگاهی نوایی را می طلبد. احیای زیبای گیاهان فضا را پر از نشاط می کند و محصول گل دهی بهاره می تواند در ماه های آینده طعم خوبی داشته باشد. اگر بخواهم حوزه گفتار را در متن واقع بینانه تر نشان دهم، باید بگویم که زندگی ما انسان ها در بهار تولد به سمت پیشرفت گرایش دارد و نتیجه فرزندان صالح با تربیت صحیح را می توان در رشد و نمو دید. دستاوردهای آینده در کنار.

در این میان طبل برخی از غربی ها برای محدود کردن زندگی و تبدیل طراوت به سرما برای زمستان تنظیم شده است. نسل کشی، اطلاعات نادرست برای جلوگیری از زاد و ولد و کاهش جمعیت نمونه های غم انگیزی هستند که دشمن جوانان را محدود می کند و کشورهایی را با آینده ای مسن تر می سازد.

از طرفی خانواده هایی هم هستند که تبلیغات دشمنان را رد می کنند و برای افزایش جمعیت تلاش می کنند تا بتوانند نام خود را در شناسنامه افرادی که برای یک جوان ایرانی و پویا وارد میدان شده اند ثبت کنند.

خانواده اصفهانی خانم حسینی از آن دست بستگانی هستند که با 5 فرزند نشاط وصف ناپذیری را تجربه کرده و طعم شیرین مادری را چشیده اند.

نرگس هاتون حسینی متولد شهریور 1360 و اولین فرزند یک خانواده 6 نفره است. نرگس کتون در 21 سالگی و زمانی که دانشجوی ریاضی دانشگاه پیام نور بود ازدواج کرد و ترم آخر به دلیل برنامه زندگی مشترک ترک تحصیل کرد.

به خانه این مادر واقع در روستای کله شور در شهر اصفهان رفتیم، خانه ای بسیار ساده و زندگی بدون آلودگی نظرمان را جلب کرد.

اولین دختر این خانواده در سال 1383 به دنیا آمد و در حال حاضر ازدواج کرده است. متأسفانه به دلیل سفر به تهران از بازدید ما منع شدیم. دو دختر این خانواده در سال های 1386 و 1393 به دنیا آمدند و فرزند چهارم و پنجم نرگس خاتون دو پسر متولد سال های 1394 و 1395 بودند.


25cd24d3 681c 4d9c 876f c04055cf2ea4 خبر خاکستری

از ویژگی های ناب این خانواده، تربیت مبتنی بر ایمان و تقوا بود و این را می توان در دختر هفده ساله اش که حافظ قرآن و دستی در هنر خوشنویسی بود، دید. محمد پسر شش ساله اش نیز به کارهای فنی علاقه داشت و در این مصاحبه روی ماشین بافندگی کنار خانه اش پارچه نخی می بافت.

نرگس هاتون معتقد است که غذا تماما دست خداست و با اطمینان گفت که هر کودکی روزی خودش را می آورد و من با حضور فرزندانم معنای برکت زندگی را فهمیدم.


b2dfb9a6 440f 4086 ba46 9d371d8aa8ca خبر خاکستری

وی درباره زندگی با پنج فرزند گفت: زندگی با پنج فرزند زندگی پویا و پرنشاطی است و لحظات خوشی زیادی داریم. از زمانی که پسر کوچک خانواده ما با شیرین کاری هایش همه را سرگرم می کند تا زمانی که در خانه بازی های دسته جمعی انجام می دهیم.

نرگس هاتون که فضایی برای تلویزیون در خانه نگذاشته است، گفت: ما گوشی هوشمند داریم و در خانه خبری از تلویزیون و بازی های رایانه ای نیست، زیرا کانون خانواده ما آنقدر گرم و حاصلخیز است که فرصت بیهوده ای برای بچه ها وجود ندارد. “.

مادر پنج فرزند اصفهانی با اشاره به یکی از دو رکن اصلی در تربیت فرزندان خاطرنشان کرد: غذای حلال و تربیت دینی و اخلاقی از ارکان اصلی در سبک تربیت فرزندانم بود و بی جهت نیست که بگوییم آموزش تربیتی. نکات قرآنی در راس برنامه های آموزشی کودکان در این زندگی ما بود.

خانم حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سفر با 5 فرزند در زندگی شما جای دارد، گفت: تا جایی که شرایط کاری اجازه می دهد ما به مسافرت می رویم و بچه ها با سفر غریبه نیستند.

این بانوی فعال و پرتلاش اصفهانی با اشاره به اینکه اولویت اولم فرزند و خانواده است، گفت: البته حضورم در اجتماع متفاوت است چرا که اولویتم بچه ها و محیط خانواده ام است، اما همچنان برایم برنامه دارم. من نیز هفت سال مرخصی را در حوزه علمیه الزهرا (س) قم گذراندم.

آخرین صحبت های خانم حسینی با مسئولان بود و او گفت: مسئولان برای راحتی کار وقت می گذارند و خیلی به آن توجه می کنند، اما اگر آخرین فرزندم در سال 1399 به دنیا آمده باشد و فرزند زیادی نداشته باشم این نکته مهمی است. که مورد غفلت قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید