تنوع اقوام توانایی طراحی لباس البرز است/ادراک زنان از پوشش سنتی


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902361

معصومه ردایی گفت: تنوع اقوام در البرز ظرفیتی است که در طراحی مد و لباس بسیار مفید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه ردایی کارآفرین البرزی که سال هاست در زمینه دوخت لباس فعالیت می کند در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: تنوع اقوام در البرز ظرفیتی است که در مد و لباس بسیار مفید است. طراحی لباس.”

وی ادامه داد: خوشبختانه ما در صنعت مد و لباس، این تنوع اقوام و پوشش متنوع آنها به پیشرفت و تنوع محصولات ما کمک کرده است.

ردایی افزود: تنوع قومیت ها در کارگاه طراحی خیاطی ما بسیار مهم است و نمایندگانی از قومیت های مختلف در کارگاه خود داریم.

این کارآفرین بیان می کند: طراحان لباس با نگه داشتن فضای فکری از تنوع رنگ ها و پارچه های اقوام مختلف در روستاها برای طراحی مانتو و لباس استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه این طرح برای شروع بسیار پرهزینه بود، گفت: شناسایی این افراد و برگزاری جلسات منسجم باعث شد تا بتوانیم این کارگروه را تشکیل دهیم.

ردایی گفت: لباس و تنوع رنگ در اقوام ایرانی در هیچ قومی یافت نمی شود و این توانایی بی نظیری در پوشش است.

این کارآفرین تاکید کرد: طراحان لباس از این گنجینه غافل نشوند و هر خانمی که کار و تنوع لباس ما را ببیند از ما استقبال می کند.

وی ادامه داد: بانوان قدردان تنوع رنگ و لباس و ترکیب آنها در دوخت هستند و استان البرز می تواند این ظرفیت را به یک برند ملی تبدیل کند.

ردایی در پایان خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر مطلع شدیم که روستای کندر به عنوان قطب تولید پوشاک روستایی شناسایی شده است، بنابراین البرز پتانسیل بالایی در این زمینه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید