کمبود 160 هزار معلم در مدارس / نیاز به ایجاد 2 میلیون و 800 هزار ساعت آموزشی


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812383

رئیس مرکز برنامه ریزی آموزشی اعلام کرد؛

رئیس مرکز برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه حدود 160 هزار نفر کمبود نیروی کار داریم در حال حاضر حدود 2 میلیون و 800 هزار ساعت آموزش داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس نجار رئیس مرکز برنامه ریزی و امور اداری منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها با اشاره به لزوم ارائه آمار دقیق در وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش: اینکه ما هدف خود را حل این مشکل قرار داده ایم. در حال حاضر وضعیت آمار مشخص است، زیرا اساس همه چیز آمار دقیق است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و امور اداری منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت فعلی نیروی کار گفت: مرکز پرسنل هر ساله برای ساماندهی مناسب نیروی کار با استان ها تفاهم نامه هایی دارد.

نجار افزود: با توجه به اینکه حدود 160 هزار کارگر کمبود داریم، برآوردهای اولیه نیاز به حدود سه میلیون و هفتاد هزار ساعت آموزش را برآورد کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از انعقاد تفاهم نامه با استان ها و بررسی ابعاد مختلف و تلاش برای ساماندهی مناسب بر اساس روش ساماندهی، این ساعات آموزشی به دو میلیون و 800 هزار ساعت کاهش یافت.


معلمان آموزش عید خود را دیدند

رئیس مرکز برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی با اشاره به قانون تعیین تکلیف زندانیان افزود: سال گذشته 55 هزار نفر را در دو مرحله استخدام کردیم و با تلاش همکاران و هماهنگی با سازمان های ذیربط مجوز دریافت کردیم. برای کار برای 36000 نفر.

وی گفت: برای تعیین تکلیف هیات علمی قانونمندی که در دانشگاه فرهنگیان ابلاغ، انتخاب و آموزش دیده اند، با هماهنگی مجوز فعالیت دریافت می کنند و حکم استخدامی آنها از اول اسفندماه اعمال می شود. خوشبختانه این افراد تا پایان بهمن ماه شهریه و هزینه شناسنامه خود را دریافت کردند.

نجار خاطرنشان کرد: 5 هزار معلم قرآن و نزدیک به 60 هزار مشمول طرح مهرآفرین در سال 1401 تبدیل می شوند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و امور اداری منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند جمعیت دانش آموزی گفت: بررسی ده ساله نشان می دهد که در برخی استان ها با افزایش جمعیت دانش آموزی مواجه هستیم که نیازمند توجه ویژه است. “

وی افزود: رشد جمعیت تا سال 1405 افزایش یافته و پس از آن کاهش می یابد، اما این روند برای همه استان ها یکسان نیست و کلاس های درس لازم به نسبت این جمعیت فراهم شده است.

نجار با تاکید بر شفافیت آمارها گفت: در راستای این هدف، بروشور اطلاعاتی تحلیلی به استان ها ارسال می شود و با بررسی تحلیل های موجود در آن می توان برای جمعیت دانش آموزی و کلاس های درس برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید