کمبود 27 هزار معلم در 16 استان مرزی/ تعطیل نشدن مدارس در بحران


ساعت: 22:23
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842694

یوسف نوری با بیان اینکه در 16 استان مرزی کشور 27 هزار معلم کمبود داریم، گفت: باید برای مناطق مرزی معلم جذب شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یک خبرنگار راراتاک از بوینورد یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش خراسان شمالی امشب در شورای اداری استان خراسان شمالی گفت: تحقق پیوند دولت و مردم از طریق خدمات ارائه شده است که باید به طور مساوی توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه هر ساله در نتایج کنکور 80 درصد از پذیرفته شدگان از مدارس یا استان های خاص هستند، ادامه داد: به همین دلیل برنامه ریزی این مجموعه ضروری است چرا که یکی از مهم ترین مولفه های این مجموعه است. حکمرانی خوب اجتماعی است که بخشی از آن وضع قانون است و همه مدیران باید به این موضوع توجه کنند.

نوری افزود: در حال حاضر 27 هزار نیرو در 16 استان مرزی کشور کمبود داریم که برای رفع این کمبود باید نیروهای استخدام شده به مرز اختصاص داده شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح استخدام معلم سرباز به سال ها قبل پیوند خورده و اکنون باید لغو شود، گفت: معلم سرباز نیروی آموزشی محسوب نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 34 هزار و 800 نفر در کشور مشغول به کار هستند، افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، دانش آموزان سال چهارم فرهنگی برای حمایت از فضای آموزشی سال تحصیلی آینده دوره کارورزی را در مدرسه آغاز کنند. .

نوری با اشاره به اینکه دانش آموزان در ایام تاج گذاری به شدت آسیب دیدند و آسیب های اجتماعی دیدند، افزود: در ایام تاج، ملودی بیولوژیکی آنها پس از واکسیناسیون جدی در یک اکوسیستم مجازی جدید، فضایی بدون کنترل اما مدارس در سال جدید قرار گرفت.

وی گفت: مدارس در بحران تعطیل نمی شوند.

نوری با بیان اینکه همه جامعه باید در اجرای سند تحول بنیادین مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای با همه مجموعه های مرتبط امضا شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید زمینه را برای دانش آموزان در اکوسیستم های جدید و قدیمی فراهم کنیم و از روش های مختلف برای شکوفا شدن استعداد دانش آموزان در بخش های مختلف استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید آموزش ببینند تا در آینده بی سواد نشوند، ادامه داد: 10 تا 20 درصد دروس باید خارج از فضای آموزشی تدریس شود.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید