کمک های میدان با «دیپلماسی» به ما کمک کرد تا نفت دزدیده شده خود را پس بگیریم


ساعت: 23:32
تاریخ انتشار: 91/03/28
کد خبر: 1876897

وی گفت: زمانی که نفتکش ما به سرقت رفت، میدان به کمک دیپلماسی آمد و ما توانستیم به زور وارد عمل شده و نفت خود را پس بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس در گفت و گو با برنامه جام جم تلویزیونی جام جم درباره ارائه یک ساله دولت اظهار داشت: دولت سیزدهم از ابتدا تلاش کرد آن را لغو کند.

وی ادامه داد: طبیعی است وقتی دولت اصلاحات می کند ممکن است در ابتدای کار مشکلاتی به وجود بیاید اما در نهایت به نفع مردم تمام می شود.

حسینی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و دولتمردان گفت: در سفرهای استانی تصمیمات بسیار خوبی گرفته می شود و وام های مصوب به سرعت توزیع می شود و معاونت اجرایی رئیس جمهور نیز نظارت بر مصوبات را بر عهده دارد. «البته تمرکز دولت بر تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

معاون رئیس جمهور گفت: سفرهای رئیس جمهور به استان نقطه عطفی در استان هاست لذا نمایندگان استان و مردم پیگیر این سفرها هستند و از دولت و رئیس جمهور برای سفر به استان خود دعوت می کنند.

وی افزود: دولت نشان داده است که دولت عمل می کند و اقدام می کند، مثلاً بحث آزادسازی سواحل را شاهد بودیم، علی رغم اینکه برخی نهادها به نفع مردم در سواحل هستند آزاد شده است. مقاومت کرده اند.”

حسینی درباره برنامه دانش بنیان دولت نیز بیان کرد: دولت به موضوع حمایت از دانش بنیان توجه جدی دارد. از سوی دیگر در بحث تسهیل در صدور پروانه کسب با همکاری دولت و مجلس اقدام خوبی صورت گرفته و اکنون زمینه برای شاهد جهش فراهم شده است.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند باید از شرکت های دانش بنیان حمایت جدی تری صورت گیرد، دولت نیز باید زمینه را فراهم کند نخبگان و صاحبان شرکت های دانش بنیان.

حسینی گفت: تولید داخلی برای دولت بسیار مهم است اما برای برخی واردات سود بیشتری دارد بنابراین نمی خواهند تولید داخل بهبود یابد. این در حالی است که ما با تحریم مواجه هستیم و اگر به فکر تولید نباشیم دچار مشکل می شویم مثلاً در بحث واکسن کرونا دیدیم که حتی واکسن را هم به ما ندادند اما وقتی رفتیم واکسن خانگی درست کنیم. ، واکسن را به ما دادند.

معاون رئیس جمهور در خصوص برنامه دولت برای حضور سرمایه گذاران ایرانی و خارجی در تولیدات داخلی گفت: متأسفانه در سال های اخیر دچار رکود بوده و رشد اقتصادی نداشته ایم، بنابراین دولت قصد دارد به رشد اقتصادی 8 درصدی دست یابد و سرمایه گذاری خارجی و داخلی ضروری است و دولت از این امر استقبال می کند و آمارها نشان می دهد که وضعیت بهتر شده است.

وی افزود: در این راستا بحث شورای عالی ایرانیان در دولت با قوت در حال پیگیری است. رئیس جمهور همچنین در سفرهای خارج از کشور دیدارهای مختلفی با تجار ایرانی و خارجی دارد و برنامه ریزی هایی برای آینده روشن در این حوزه انجام می شود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به تعاملات دولت با کشورهای همسایه ادامه داد: در گذشته به دلیل برخی ایران هراسی ها و تحریم های موجود، برخی از کشورهای همسایه روابط خوبی با کشور ما نداشتند و ایران را برای منطقه می دانستند، اما در دولت سیزدهم و با نهضت ریاست جمهوری امروز بسیاری از کشورها تعامل بسیار خوبی با ایران دارند.

حسینی افزود: تحرک و پویایی دولت در بحث سیاست خارجی توانسته پاسخ دهد و روابط خوبی با همسایگان ایجاد شده است، در حالی که در گذشته به نظر می رسد اهمیت ارتباط با همسایگان درک نمی شد، کارکنان گام های بلندی برداشته اند. در برقراری ارتباط با همسایگان خود

وی با اشاره به رای منفی چین و روسیه به صدور قطعنامه علیه ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: بده.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به ترکمنستان گفت: ما اشتراکات زیادی با ترکمنستان داریم. بسیاری از مردم ما ترکمن هستند اما در گذشته روابط با این کشور قطع شده و همین امر باعث شده ترکمنستان با پیوستن ما به سازمان شانگهای مخالفت کند اما امروز می بینیم که با تلاش دولت چه روابط خوبی بین ایران و ترکمنستان برقرار شده است.

حسینی همچنین با اشاره به سفرهای رئیس جمهور به کشورهای همسایه، تاکید کرد: در این پنج سفری که رئیس جمهور به کشورهای همسایه داشته است، توافقات بسیار خوبی صورت گرفته و روسای جمهور به ایران آمده اند و اسناد همکاری خوبی را امضا کرده اند. ایران، ترکمنستان و آذربایجان برای تبادل گاز یکی از این رویدادها است.

حسینی افزود: بازار 600 میلیونی در اطراف ما وجود دارد که با وجود این ظرفیت عظیم می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و دولت در تلاش است از این ظرفیت استفاده کند.

معاون رئیس جمهور گفت: البته ارتباط با همسایگان به این معنا نیست که با کشورهای جهان تعامل نداشته باشیم. مثلاً روابط خوبی بین ایران و ونزوئلا برقرار شده است و شما دیدید که رئیس جمهور ونزوئلا به ایران آمده است. البته برخی معتقدند ونزوئلا کشور فقیری است اما پتانسیل بالایی دارد.

وی با اشاره به نقش حوزه در سیاست خارجی گفت: وقتی میدان به کمک دیپلماسی می آید شرایط بسیار متفاوت است. مثلاً دیدید وقتی نفتکش ما را دزدیدند، میدان به کمک دیپلماسی آمد و ما توانستیم با قدرت عمل کنیم و نفت بدزدیم.

حسینی گفت: رئیس جمهور ما در تماس مستمر و منظم با کشورهای دیگر است و این پیگیری ها و ارتباطات باعث تحولات بسیار خوبی در سیاست خارجی شده است.

وی با اشاره به تلاش آیت الله رئیسی برای رفع مشکلات مردم گفت: امروز بسیاری از مجالس تعطیل شده توسط آیت الله رئیسی ترمیم شده و جلسات به طور منظم و صادقانه برگزار می شود، رئیس جمهور با قدرت و زور به مسائل رسیدگی می کند.

حسینی تاکید کرد: در حوادثی مانند کلانشهر، مردم شاهد کار دولتمردان و مردم در کنار خود مسئولان دولتی هستند که باعث دلگرمی مردم می شود.

وی در خصوص اصلاح ساختار بودجه نیز افزود: زمانی که دولت کار خود را آغاز کرد فرصت چندانی برای اصلاح ساختار بودجه نداشت، بنابراین آنچه دولت می خواست انجام نشد و امسال نیز دولت مصمم است به آنچه که می خواهد دست یابد. ولی فقیه می خواهد ساختار بودجه را اصلاح کند.»

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری مجلس اتفاقات خوبی بیفتد، مشکلی داریم که کمتر کسی حاضر به تلاش برای رفع آن بود، اما در این دولت قصد داریم این مشکلات را برطرف کنیم.

حسینی گفت: آقای رئیسی معتقد است مدیران باید شبانه روز تلاش کنند تا مشکلات را حل کنند اما از سوی دیگر با هیچ کس قرارداد برادری وجود ندارد و اگر مدیران جدی نباشند قطعا از دست خواهند رفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید