دیپلماسی فعال دولتی به غلبه بر بحران های اقتصادی کمک خواهد کرد/ایران؛ تمرکز قدرت جهانی


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884907

محبی گفت: دیپلماسی فعال دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران آن را در کانون توجه قدرت های جهانی قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز محبی نماینده مردم سبزوار در شورای اسلامی در گفت و گو با صبح توس؛ بهروز محیبی نجم آبادی با اشاره به سفرهای دیپلماتیک اخیر به کشور افزود: دیدار رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور ترکیه در نشست تهران نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در کانون توجه قدرت های جهانی قرار دارد و از سوی دیگر سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه نشان دهنده ترسی وصف ناپذیر از قدرت است جمهوری اسلامی را دریابید.

وی تصریح کرد: با الحاق جمهوری اسلامی به معاهده شانگهای و برجام، علاوه بر بهبود زمینه های اقتصادی کشور در حوزه صادرات و ایجاد بازارهای جدید و استفاده از انرژی های متراکم، فرصت استفاده از ظرفیت های جوانان و تمامی شرکت های دانش بنیان ارائه خواهد شد.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کشور گفت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان ام الکرای جهان اسلام توانسته بحران های بزرگ جهان را با عمق استراتژیک ارزشمند مدیریت کند و اتفاقات خوبی برای آن افتاده است. منفعت جبهه مقاومت

محبی افزود: شکست آقای بایدن در منطقه پیام مثبتی دارد. هیچ یک از کشورهای منطقه با بایدن و رژیم صهیونیستی متحد نشدند. همه آنها خواهان روابط صادقانه و مستقیم با جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: رایزنی های اقتصادی در وزارت امور خارجه به صورت جدی انجام شد و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی با رویکرد مثبت انجام شد، در حالی که در دولت های گذشته این دیپلماسی دیپلماسی فعال نبود و میزان تعامل مشاوران، تجاری و اقتصادی در این زمینه بود. با کشورها و مناطق مختلف ضعیف بودند.

نماینده شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در شورای اسلامی شهر گفت: دولت سیزدهم با توجه به منطقه و ظرفیت دولت های چین و روسیه اقدامات مناسبی را در منطقه انجام داده است که در این راستا هدایت خواهد شد. بهبود اقتصادی و گذار در این دوره دشوار.

محبی تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم تمام تلاش خود را در سبد برجام اروپایی گذاشتند و چشم‌انداز منطقه‌ای بسیار ضعیفی داشتند و مشکلات گسترده‌ای را به دنبال داشت.

وی بیان کرد: ارتباط نامناسب با عراق، پاکستان، افغانستان از جمله ترکمنستان که منجر به شکایت بین المللی و تعیین غرامت یک میلیارد و 700 میلیون دلاری شد. در دولت قبل دیپلماسی منطقه ای بسیار منفعل بود، در حالی که وزیر امور خارجه مطمئن بود و بارها یادآور شد که اروپایی ها هرگز به تعهدات خود در اجرای برجام عمل نکردند.

نماینده مردم سبزوار در شورای اسلامی گفت: در دولت قبل دولت چین اجازه سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری را نداشت که تبعات آن نابسامانی زیرساختی کشور است.

محبی افزود: امروز دولت سیزدهم این میراث را دارد که به وظیفه خود عمل نکرده و اقدامات دولت قبل را نادیده بگیرد. مشکل روابط ایران و ترکمنستان توسط وزیر نفت به خوبی حل شد و اقدامات خوبی در مبادلات ایران و ترکمنستان در آذربایجان صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید