کمیته لنگ فرودگاه سمنان / برج مراقبت اینجا همچنان بسته است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; فرودگاه سمنان یکی از ده ها پروژه نیمه تمام استان سمنان است که در سال 1355 تاسیس شد و در آن زمان این پروژه به عنوان باند 800 متر رها شد تا اینکه نزدیک به چهل سال بعد دوباره با همکاری استانداری سمنان. در مسیر توسعه

با شیوع کرونا، پروازهای فرودگاه سمنان به میزان قابل توجهی کاهش یافت و کارکنان مجبور به تعطیلی فرودگاه و تمرکز بر توسعه فرودگاه شدند. قبل از شیوع ویروس کرونا هفته ای دو پرواز سمنان به مشهد انجام می شد.

اما در بهمن ماه سال گذشته با اینکه مرز هوایی سمنان به دلیل سروصدای رسانه ها بسته شد اما همچنان در برقراری پروازها عقب است و نه تنها شاهد برقراری پروازهای بین المللی از این فرودگاه نیستیم، بلکه پروازهای داخلی نیز برقرار است. .

حسین شجاعی مدیر فرودگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص وضعیت پروازهای داخلی فرودگاه سمنان گفت: ما توصیه می کنیم.

این مقام مسئول در تشریح علت عدم انجام پروازهای خارجی از این فرودگاه با وجود اخذ مجوز مرز هوایی گفت: پروازهای خارجی علاوه بر اخذ مجوز مرز هوایی نیازمند زیرساخت های مرتبط با گمرک و گذرنامه است که با آمادگی جدی برای پرواز خارجی . پیگیری خواهند شد.

شجاعی با بیان اینکه راه اندازی تاکسی های هوایی نقش مهمی در توسعه گردشگری و صنعت دارد، گفت: رایزنی ها و مذاکرات لازم برای راه اندازی تاکسی های هوایی انجام شده و پس از تصویب نهایی خبرها اعلام خواهد شد.

وی در خصوص پیشرفت فازهای سوخت‌گیری فرودگاه بین‌المللی سمنان، خاطرنشان کرد: فاز اول پایگاه سوخت‌رسانی تکمیل شده و اعتبارات فاز دوم و آماده‌سازی مخازن آن با توزیع فرآورده‌های نفتی تامین شده و در حال انجام است. پیشرفت خوب . . اعلام وصول.

مدیر فرودگاه سمنان درباره تکمیل ترمینال فرودگاه سمنان نیز گفت: پایانه های مسافربری 1 و 2 سمنان تکمیل شده و مناقصه محوطه سازی فرودگاه در ماه آینده انجام می شود و مراحل ترمینال به پایان می رسد.

شجاعی فعالیت فرودگاه سمنان را تنها با پروازهای آموزشی بررسی کرد و گفت: امیدواریم با همکاری مسئولان زمینه برای برقراری پروازهای مسافری داخلی و خارجی فراهم شود.

به راستی فرودگاه سمنان که بارها و بارها امید به احیای سفرهای هوایی را در دل مردم ایجاد کرده و بارها آن امیدها را خاموش کرده است، کی بود؟ با وجود صرف هزینه های فراوان برای تکمیل فرودگاه سمنان و اخذ مجوز مرز هوایی در فاز عملیاتی، پیش بینی می شود فرودگاه سمنان پروازهای داخلی و خارجی را انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید