انتظار اهالی از فرهنگ یزد به 15 سال رسید/ پروژه مجتمع فرهنگی امام علی (ع) یزد همچنان لنگ است


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918881

با وجود اینکه 15 سال از آغاز عملیات ساخت فاز دوم مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) یزد می گذرد اما این پروژه به دلیل کمبود اعتبار هنوز به اتمام نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مجتمع فرهنگی هنری نیمه تمام امام علی (ع) که به دلیل بهره برداری از یک فاز آن یعنی کتابخانه امام علی (ع) به همین نام نیز شناخته می شود، در زمینی از 7400 متر مربع با زیربنای 10000 و 500 متر مربع و پارکینگ، گالری نمایشگاه، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 400 نفر، چهار سالن بزرگ چند منظوره، فضاهای آموزشی، گالری نمایشگاه و همچنین غرفه های تحویل محصولات فرهنگی از بخش های مختلف آن محسوب می شود.

پروژه فرهنگی هنری امام علی (ع) در سال 1384 توسط مشاوران برجسته کشوری مورد مطالعه و طراحی قرار گرفت و در واقع از خرداد 1385 عملیات اجرایی آن جهت تحویل به کارفرمای آن اداره کل راه و شهرسازی استان یزد واگذار شد. در مدت دو سال در این مدت نه تنها استفاده نشده بلکه بعد از گذشت 15 سال همچنان ضعیف است.


تکمیل پروژه امام علی (ع) از اولویت خارج است

احسان حاجرضایی مدیر کل استان یزد در خصوص این پروژه به خبرنگار یزدرسا گفت: فاز دوم مجتمع فرهنگی امام علی (ع) یزد به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی به مراحل پایانی خود نرسیده است.

وی ادامه داد: این پروژه علاوه بر کمبود اعتبار عمرانی در سال های اخیر نسبت به سایر پروژه های اولویت دار استان از اولویت خارج بوده و به همین دلیل به بهره برداری نرسیده است اما قطعا پروژه به بهره برداری می رسد. در صورت تامین اعتبار لازم اجرا می شود.


پروژه فرهنگی یزد هنوز قابل اعتماد نیست

این پروژه فرهنگی با وجود اعتباراتی که در چند سال اخیر برای آن در نظر گرفته شده و پیشرفت فیزیکی تقریباً 95 درصدی دارد، همچنان بر زمین مانده است، در حالی که قرار بود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن بهره برداری کند. رهبری استان پس از تکمیل و بخشی از کمبود فضاهای فرهنگی، به اصلاح فعالیت های نمایشگاهی، آموزشی و هنری در یزد پرداخت.

احسان عابدی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در خصوص این پروژه گفت: علیرغم درخواست های اداره ارشاد یزد، اداره کل راه و شهرسازی و اداره برنامه و بودجه استان یزد، فاز دوم مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) هنوز ناتمام است.


مسئولان استانی برای تکمیل مجتمع فرهنگی امام علی(ع) تلاش کنند

وی با بیان اینکه تقریبا تمامی فضاهای در نظر گرفته شده برای این پروژه به جز سالن آمفی تئاتر آماده بهره برداری است، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از 30 میلیارد تومان برای راه اندازی این مجموعه فرهنگی نیاز است که به دلیل کمبود این اعتبار محقق نشد. از اعتبارات

عابدی تصریح کرد: با وجود اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان یزد 25 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده بود اما متاسفانه اعتباری در این زمینه به استان یزد داده نشد.

وی تاکید کرد: از دولت استان و نمایندگان مجلس درخواست کرده ایم اعطای اعتبار و تکمیل این پروژه فرهنگی را پیگیری کنند تا در اسرع وقت تکمیل و در دسترس مردم و اهالی فرهنگ و هنر قرار گیرد.

هنرمندان یزدی با کمترین امکانات در عرصه فرهنگ و هنر خوش درخشیده اند و انتظار می رود با اعتبار بخشیدن به پروژه های نیمه تمام فرهنگی و هنری استان و تکمیل آنها به ویژه پروژه هایی که در حال بهره برداری بوده اند. بیش از چند دهه است که علاوه بر افزایش سرانه فرهنگی در استان باید از ظرفیت و پتانسیل اهالی فرهنگ و هنر به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید