کنترل فضای مجازی با طرح حفاظتی در دست ایرانیان خواهد بود

ساعت: 18:19
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803070

غلامرضا منتظری گفت: یکی از اهداف اصلی طرح حمایت از مصرف کننده، سپردن فرمان در فضای مجازی به دست ایرانی ها و کوتاه شدن دست بیگانگان از فضای مجازی در حوزه جنگ نرم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار محمدرضا نکدی در همایش فعالان فضای مجازی استان تهران بر ضرورت استقلال ملی در فضای مجازی تاکید کرد. وی با اشاره به حذف بی شرمانه تصاویر درخشان شهید سلیمانی از فضای مجازی و پاک شدن میلیون ها پیام و میخک میلیون ها قهرمان گفت: حتی کشورهای استعماری و نوکران نیز قوانینی در دست آمریکا و اسرائیل دارند و اگر قهرمان ملتشان آزرده خاطر شود، متخلفان مجازات خواهند شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: نمایندگان پارلمان اروپا در دفاع از موکلان خود که حق شنیدن دارند چه باید بگویند؟ رهبر فرزانه انقلاب در ابتدای مجلس یازدهم در عین حال به پرداختن به اولویت ها پرداختند و تاکید کردند که قانونی شدن فضای مجازی یکی از این اولویت هاست. تا زمانی که حاکمیت فضای مجازی در دست بیگانگان است، وضعیت به همین منوال خواهد بود، نباید فراموش کرد که استقلال در فضای مجازی مهمتر از استقلال صنعت نفت و هسته ای است و اینجا بیان حقیقت است و جوهر یک ملت

گلمرضا منتظری در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز در پاسخ به مطالبات و گلایه های سردار نکدی گفت: یکی از اهداف اصلی طرح حمایت از مصرف کننده، در دست گرفتن سکان فضای مجازی در ایران و خروج بیگانگان از فضای مجازی «آهسته نرم» است. جنگ

وی افزود: این طرح برای اجرایی شدن باید مراحل قانونی را طی کند. در غیر این صورت نمی توانیم روی این موضوع تمرکز کنیم. دولت باید این طرح را اجرا کند. بنابراین لازم است طرح مطابق با پیشنهادات و اصلاحات به تصویب برسد تا بدون ضعف و کاستی اجرا شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در خصوص اجرای طرح مطالبی را مطرح کرده و مرکز پژوهش های مجلس نیز درخواست مهلت ۲۰ روزه برای بررسی این موارد و در نهایت ارائه به جلسه کرده است.

منتظری افزود: درخواست سردار نکدی درخواست درستی است اما نمی توان در فضای مجازی اقدام کرد. قطعا یکی از مزیت های این طرح تقویت پیام رسان های داخلی از نظر کمی و کیفی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید