کنگره شهدای روحانی در راستای عمل به جهاد است


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834100

مسئول دفتر رهبری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

وی با استناد به کنگره مقام معظم رهبری در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به برگزاری کنگره چهار هزار نفری روحانیون در خرداد ماه سال جاری، گفت: این کنگره از نظر جهادی قابل تبیین است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است. رهبر معظم انقلاب اسلامی، زیرا بخش عمده ای از شکل گیری انقلاب اسلامی از طریق روحانیت بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; حجت الاسلام حسن بیگدلی امروز در جلسه هماهنگی کنگره 4 هزار شهید روحانی کشور اظهار داشت: قرار بود اولین کنگره شهدای روحانی کشور در تاریخ 10 اسفند ماه سال 93 برگزار شود که به دلیل بیماری قلبی به تعویق افتاد و برگزار می شود. در 25 ژوئن در مصلای جمعه کوم.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره با توجه به حضور شخصیت های برجسته کشور و همچنین با توجه به شهدای برجسته روحانی از جمله شهید بهشتی، شهید مطهری و… مراسمی زیبا و سخت خواهد بود و این تاریخ است. انقلاب اسلامی ایران که خطاب به عموم مردم می باشد «و به طور خاص توضیح داده شده است.

حجت الاسلام بیگدلی افزود: این کنگره را می توان در عمل به جهاد تبیین کرد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که عمده شکل گیری انقلاب اسلامی از طریق روحانیت بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: استان زنجان دارای 39 دانش آموز شهید است.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای روحانی استانی و شهرستانی پیش از برگزاری کنگره در استان برگزار می شود، افزود: جلسه هماهنگی اولیه این برنامه برگزار و مصوبات و اقداماتی برای هدایت دانش آموزان انجام شد. جشنواره ورزشی در 6 رشته ورزشی از جمله آنها هستند.

حجت الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه آثار شهدا در استان و همچنین توزیع غرفه در شهرستان کوم از جمله برنامه هایی است که هر چه بهتر بتوانیم این نمایشگاه را غنی کنیم بهتر است.

وی افزود: تهیه آلبوم شهدای روحانی، تدوین و انتشار 4 جلد کتاب، تجربه در جمع آوری کتب مربوط به شهدای روحانی، نامگذاری اماکن و معابر شهدای روحانی، هماهنگی در تهیه و نصب پرچم شهدای روحانی در استان، ایجاد فضاهای عمومی در شهرها با ترکیب شهدای کشوری و استانی، تهیه و نصب تصاویر شهدای روحانی مدافع حرم و هماهنگی سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه از دیگر مصوبات است.


* شهدا در مساجد و هیئت های مذهبی تربیت می شوند

آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه زنجان نیز در این دیدار گفت: در این مدت هزار روحانی 48 نفر حضور داشتند.

وی با بیان اینکه شهادت روحانیت از همان روزهای اول انقلاب اسلامی وجود داشته و در صحنه های مختلف تاثیرگذار است، گفت: شهادت روحانیت در صحنه های مختلف تاثیرگذار است.

آیت الله خاتمی با اشاره به فرمایشات مختلف رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهدا و به ویژه شهدای روحانی، گفت: برگزاری کنگره کار ارزشمندی است اما نه مانند کنگره های قبلی، بلکه بهتر است با ابتکارات جدید برگزار شود. “

وی افزود: هنرمندان و علاقه مندان به این عرصه باید زمان بیشتری را صرف کنند تا تجربیات گذشته پر رنگ تر شود.

نماینده ولی فقیه در استان و خطیب نماز جمعه زنجان در ورودی شهرها خاطرنشان کرد: زنجان علمای بزرگی دارد و در طول تاریخ همواره در قم یا نجف اشاراتی داشته که بهتر است از تصاویر آنها در فضای شهری استفاده شود.

وی افزود: انگیزه روحانیت این است که اولا; اثبات حقانیت و دوم; چه تشویق شوند چه نشوند، در زمین هستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اکثریت روحانیون شهید نه به عنوان رزمنده بلکه به عنوان مبلغ به جبهه رفتند و سپس وارد خط مقدم شدند، افزود: برخی از این روحانیون نیز جزو قوی ترین فرماندهان جنگ شدند.

سخنگوی ولی فقیه استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه شهدا به جبهه های مساجد اعزام شدند، گفت: شهدا در مساجد و هیئت های مذهبی تربیت می شوند اما حداقل دین به روحانیت ادا نمی شود.


* 200 جاده زنجان در سال گذشته به نام شهدا مزین شد

گلمرضا نظری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان نیز گفت: شهرداری زنجان برای مصوبات مربوط به این حوزه آمادگی دارد به شرطی که اطلاعات اولیه به ما داده شود تا توسط شهرداری طراحی و بومی سازی شود.

وی با اشاره به نامگذاری معابر شهری گفت: بحث و بررسی های مربوط به کنگره استانی شهدا از دی ماه سال 90 در شهرداری زنجان آغاز شد و با توجه به تمرکز رهبر انقلاب اسلامی در نامگذاری شریان ها به نام شهدا، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 200 شریان استان به نام شهدا نامگذاری شد و این روند همچنان ادامه دارد.

نظری خاطرنشان کرد: در صورت ارائه لیست شهدای روحانی به شهرداری، در صورتی که معبر هنوز به نام شهدا مزین نشده باشد در جلسه بعدی شورای نامگذاری معابر نصب می شود تا اسامی شهدای روحانی فراموش نمی شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به برگزاری کنگره 3535 شهید در سال گذشته گفت: با توجه به اینکه کنگره شهدا زنجان جاری ترین کنگره کشور بود، تجربه این کنگره می توان از آن برای کنگره شهدای روحانی استفاده کرد.»

به گزارش موج رسا; کنگره چهار هزار شهید روحانی کشور قرار بود اسفند ماه سال 93 برگزار شود که به دلیل بیماری عروق کرونر قلب به تعویق افتاد و 4 خردادماه در مصلای جمعه کوم برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید