ارتقای ظرفیت ستاد کنگره شهدای استان در حوزه گدیر / 1250 فعالیت گروه جهادی بسیج در راستای مبارزه با فقر و محرومیت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی دوشنبه شب در حاشیه دیدار جمعی از مسئولین و اعضاء بنیاد غدیر با مراجع عظام تقلید آیت الله نوری همدانی و آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: سال گذشته با برگزاری کنگره استان مرکزی بسیار زیاد شد. اقدامات خوبی در زمینه های مختلف انجام شده است که یکی از آنها بحث غدیر و مسئله ولایت است.

وی افزود: موضوع غدیر و استان مرکزی همواره مورد توجه بوده است که در این راستا اقدامات مختلفی از پژوهش و برگزاری همایش های مختلف گرفته تا اقدامات محرومیت زدایی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی انجام شده و به گفته امیرالمومنین (ع) ع ) سنت «بر اساس توجه به نیازمندان، مناطق فقیرنشین و حاشیه نشین همواره مورد توجه بوده است.

سردار کریمی گفت: اطعام غدیر، برگزاری برنامه های فرهنگی، نمایشگاه ها و نمایش های محتوایی با محوریت غدیر از دیگر اقدامات است و با فعالیت بیش از یک هزار و 250 گروه جهادی بسیج در مبارزه با فقر و محرومیت، کارهای قابل توجهی انجام شده است. 1300 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در 4 سال گذشته برای آنها نمونه است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد هم افزایی و انسجام یکی از دستاوردهای مهم کنگره شهدای استان در چند سال اخیر است، گفت: شهدا نگران زندگی هستند که خلق شده اند و آماده ایفای نقش هستند. در زمینه های مختلف

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تداوم کنگره، دست از این حرکت ارزشمند در استان مرکزی و تبلیغات، زیرساخت ها و عمران برنداشته ایم.

وی ادامه داد: با تدوین فرهنگنامه 23 جلدی شهدای استان و احصای آمار شهدا تا 7100 شهید، ادامه اجرای هر طرح به نیابت از شهید، توزیع هزار و 600 سری جهیزیه، ایجاد 760 صندوق قرض الحسنه مردمی، اجرا شد. طرح های محرومیت زدایی با حضور بیش از 3700 نفر در اردوگاه هفت اقلیم با محوریت امام شناسی، تهیه و انتشار بیش از 200 جلد کتاب در زمینه انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، اندیشه مقام معظم رهبری و حفاظت مقدس از جمله اقدامات با برکت کنگره شهدای مارکیز استان و تمامی اقدامات با قوت ادامه خواهد داشت.

سردار کریمی تاکید کرد: استان مرکزی در کنگره امام خمینی (ره) و 6200 شهید به دلیل محبوبیت، جوانی و استفاده از ظرفیت در استان مقام اول را کسب کرد و امروز این آمادگی در موضوعاتی مانند گدیر با استفاده از ظرفیت ستاد کنگره شهدای استان باید گام های بلندی بردارند.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی به فرموده آیت الله سیدیکی در بحث غدیر و اقدامات غدیر پیش قدم بوده و عملکرد درخشانی دارد و امروز برای بهره گیری از رهنمودهای حکیمانه و هدایت مراجع عظام تقلید، آیت الله علوی گرگانی و آیت الله نوری همدانی مفتخر شدیم و انشالله بتوانیم بیانات این بزرگواران را سرلوحه اقدامات خود در استان مرکزی قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید