کوم یکی از مراکز تولید موتورسیکلت در کشور است

ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799668

رئیس سازمان صنعت، استخراج و تجارت کوم با اشاره به اینکه 450 پروژه در کوم در حال تکمیل است که بالغ بر 60 درصد تکمیل شده است، گفت: 2339 واحد صنعتی در کوم وجود دارد که با توجه به وجود 75 هزار واحد در کوم. کشور، 3 درصد از صنعت در Kum ایالتی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمود سیجانی صبح امروز در سی و پنجمین جلسه ستاد تسهیل تولید و رفع موانع که در سالن امام جواد(ع) استان کوم برگزار شد، اظهار داشت: کشوری هست؟
وی ادامه داد: در استان کوم 7 شهر دولتی، 3 شهر خصوصی، 4 بخش، 3 شهر تخصصی، 2 شهر صنفی و منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد.
3 درصد از صنعت کشور در کوم است
سیجانی گفت: 2 هزار و 339 واحد صنعتی در کوم وجود دارد که با توجه به اینکه 75 هزار واحد در کشور وجود دارد، 3 درصد صنعت کشور در کوم است.
وی ادامه داد: 61 هزار و 668 نفر در صنعت کوم شاغل هستند که سهم خوبی از اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.
کوم یکی از مراکز تولید موتورسیکلت در کشور است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کوم افزود: لاستیک و پلاستیک، چسب، مبلمان، قطعه سازی، صنایع غذایی، نساجی، چاپ، فرش دستباف، موتورسیکلت، لوازم خانگی، معدن، شکلات و سوهان از جمله صنایع هستند. استان
وی گفت: برای ایجاد ارزش افزوده از صنعت چوب و مبلمان شهر مورد توجه قرار گرفته و کوم به عنوان یکی از قطب های موتورسیکلت در کشور از مونتاژ ساده به تولید قطعات و تولید موتورسیکلت های برقی رفته است.
450 پروژه در کوم در حال تکمیل است
سیجانی با اشاره به وضعیت پروژه های جاری صنعتی و معدنی گفت: 450 پروژه بالای 60 درصد در کوم در زمینه پروژه های فولاد و آهن، تولید محصولات پلاستیکی، الیاف، لوازم خانگی، صنایع فلزی و صنایع غذایی در دست اجراست. تکمیل.
وی با بیان اینکه سالانه حدود 200 واحد صنعتی به ظرفیت صنعتی استان اضافه می شود، تصریح کرد: 792 واحد صنعتی در کوم نیمه فعال، 275 واحد راکد، 1272 واحد از 2339 واحد صنعتی کوم فعال هستند.
سیجانی گفت: 287 مصوبه ستاد تسهیل استان در 9 ماه گذشته اجرایی شده که 85 درصد آن اجرا و از 72 واحد بازدید شده است.
وی تصریح کرد: یک هزار و 600 میلیارد تن فولاد سهم تسهیلات است که از این میزان 779 میلیارد تن فولاد توسط صنعت، 884 میلیارد تن فولاد برای حوزه گردشگری پرداخت شده و 80 درصد به بهره برداری رسیده است.
سیجانی گفت: کمبود مواد اولیه و نوسانات ارزی، نبود زیرساخت های لازم، پرداخت کم بانک در بخش سرمایه ثابت، عدم پرداخت مطالبات از واحدهای تولیدی دولتی از چالش های صنعت کوم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید