کیانوش تا المپیک در اوج می شود/ همه وزنه برداران را با مدال انتخاب کردیم


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917740

آب و هوای کلمبیا بر عملکرد وزنه برداران از همه کشورها تأثیر گذاشت.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان گفت: مطمئن هستیم کیانوش رستمی تا المپیک به بهترین شرایط می رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سعیدعلی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در خصوص مدال طلا و نقره رضا دهدار در دسته 102 کیلوگرم گفت: به رضا دهدار به خاطر مدال های ارزشمندی که برای کشورمان کسب کرد تبریک می گویم، خدا را شکر که دهدار تمرینات بسیار خوبی انجام داد. . بود. او در بازی های آسیایی هم همین رکوردها را به ثبت رسانده بود اما نتوانست کارش را در آنجا به پایان برساند. خدا را شکر تمرینات را دنبال کرد و ما برای او حضور داشتیم تا در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد. دهدار در یک حرکت موفق شد وزنه 177 کیلوگرمی را بالای سر ببرد. البته ما از 168 کیلوگرم شروع کردیم زیرا می دانستیم همه وزنه برداران از 170 کیلوگرم شروع می کنند.

وی در ادامه گفت: برنامه دوم ما این بود که دهدار وزنه 173 کیلوگرم را بالای سر ببرد، چون می دانستیم سایر ورزشکاران وزنه 175 کیلوگرم را بلند می کنند، حرکت سوم را در وزن 176 یا 177 کیلوگرم برنامه ریزی کردیم. خوشبختانه برنامه های ما محقق شد و رضا دهدار موفق به کسب مدال طلای جهان شد. ضعیف شدن بدن در حرکت دو ضربه مسابقات جهانی طبیعی است که در دو حرکت اول نتوانست وزنه را بزند اما خدا را شکر به دلیل استراحتی که در مسابقات پیش آمد بدنش آمد. برگشت و توانست وزنه 230 کیلوگرمی را به خوبی مهار کند و در مجموع مدال نقره را برای کشورمان به ارمغان آورد.

علی حسینی درباره وضعیت آب و هوای کلمبیا گفت: برای همه پیش آمده و هوای کلمبیا بر بدن وزنه برداران تاثیر گذاشته است. رکوردهای ورود به صورت آنلاین بود و همه ورزشکاران سعی کردند رکوردهای بالایی را برای حضور در گروه های بهتر ثبت کنند، بنابراین باید با وزنه سنگین شروع می کردند. این باعث شد که وزن های بالا با بیشترین خطا همراه باشد. دومین موردی که همه کارشناسان و ورزشکاران تایید کردند ارتفاع و آب و هوای اینجاست که روی عملکرد ورزشکاران تاثیر گذاشته است. طبیعی است که این مشکل دامنگیر وزنه برداران ایرانی هم می شود، اما ما تمرینات زیادی انجام داده ایم و مطمئنا بچه ها بهتر از این می توانند انجام دهند.

وی در مورد مدال نقره کیانوش رستمی گفت: کیانوش ورزشکاری حرفه ای و توانمندی است و باز هم نشان داد که می تواند رکوردهای خوبی را ثبت کند. خدا را شکر در این مسابقات توانست وزنه های خوبی را بالای سر ببرد اما با توجه به اتفاقاتی که افتاد نتوانست وزنه 212 کیلوگرمی را مهار کند و این باعث شد مدال در مجموع را از دست بدهد اما این چیزی از کیانوش رستمی کم نمی کند. توانایی های سیگورنی این است که بهترین شرایط قبل از المپیک به دست می آید.

سرمربی تیم ملی با تاکید بر عملکرد ضعیف مصطفی جوادی خاطرنشان کرد: جوادی ورزشکار جنگنده ای است و به راحتی وزن را رها نمی کند اما شرایط روی او تاثیر گذاشته است. پیش از مسابقات قهرمانی آسیا برای او در وزن 89 کیلوگرم برنامه ریزی کرده بودیم که در خارج از اردو وزن کم کرد و به دسته 188 بازگشت و در این مدت از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شد و همین امر باعث از دست دادن نظم شد. بیرون ورزش کنید در اردوی بابلسر رکوردهای خوبی به دست آورد اما مصدومیت از ناحیه کمر کیفیت وزنه های او را کاهش داد. با این حال، ما سعی کردیم آن را کامل کنیم.

وی در ادامه گفت: در تمرینات به وزن 160 و 202 کیلوگرم رسیده بود اما در مسابقات جهانی با توجه به شرایط مسابقات که برای کسب مدال آمده بودیم وزن دوم و سوم جوادی را گرفتیم تا به مدال برسیم. او می توانست 161 کیلوگرم وزن کند.” بایستید و در یک ضربه به مدال رسید. با توجه به شرایط جوی و آنالیز بدن ها، در حرکت دوضرب با وزنه 196 کیلوگرم شروع کردیم. وزنه خوب و مقرون به صرفه برای وزنه برداران جوادی بود. حتی در تمرین 202 امتیاز گرفته بود؛ اما در شرایط مسابقه، بدن می تواند ضعیف شود و کاری نمی توان کرد، بنابراین او نمی تواند این وزنه را بلند کند، او وزنه بردار جنگنده و قدرتمندی است، اما آنطور که انتظار داشتیم عمل نکرد. خیلی زود از مسابقات حذف شد.

علی حسینی با اشاره به عملکرد حافظ قشقایی اذعان داشت: حافظ وزنه بردار سبک ما است. و می توان گفت او تنها وزنه بردار با چنین وزنی است، توانایی های بسیار خوبی دارد. او در تمرینات وزنه های 130 و 175 کیلوگرم را ثبت کرده بود. در این مسابقات با وزنه 126 کیلوگرم شروع کردیم. بعدها نتوانست بیش از 130 کیلوگرم وزن کند و به همان وزن 126 کیلوگرم بسنده کرد. در دوضرب به دلیل اینکه هدف ما کسب مدال طلا بود با توجه به اینکه در گروه B مسابقات قرار داشتیم، وقتی او نتوانست وزنه 173 کیلوگرمی را بالای سر ببرد، از نظر روحی زمین خورد و نتوانست کیلویی که می خواستیم را ثبت کند. عوامل دیگری وجود داشت که باعث شد او نتواند عملکرد خوبی داشته باشد

وی با بیان شرایط وزنه برداران آینده تیم ملی تصریح کرد: هر وزنه برداری که در مسابقات جهانی حضور پیدا می کند با فکر مدال آوری اعزام می شود. با توجه به رکوردهایی که در اردوهای تیم ملی به ثبت رسانده اند و کمیته فنی آن را تایید کرده است، این رکوردها معادل کسب مدال های جهانی است، بنابراین توانایی مدال آوری در این مسابقات را دارند. مهدی کردمی در یک ضرب به وزن 180 کیلوگرم و در دو ضرب به 223 کیلوگرم دست یافت. اگر بتواند با پنج کیلوگرم کمتر در مسابقات هم همین رکوردها را ثبت کند، شانس مدال دارد. این اولین مسابقه جهانی اوست و امیدوارم با انگیزه و قدرت برای رسیدن به مدال بجنگد

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در پایان گفت: در مسابقات جهانی اگر وزنه بردار یک وزنه کم کند از مسابقات عقب می ماند. امیدوارم هر کدام از بچه ها عملکرد خوبی داشته باشند و بتوانیم مدال بگیریم.» خوشبختانه علی داوودی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در تمرینات رکوردهای خوبی را به ثبت رسانده است و امیدواریم در وزن های 202 و 251 کیلوگرم مدال بگیرد. وزنه بردار خوب و جوانی هم هست و با هدف کسب سهمیه او را به این مسابقات آوردیم، امیدواریم با کسب مدال، افتخارآفرینی کنیم و مردم ایران را خوشحال کنیم.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید