کی روش در انتخاب بازیکنان نقشی نداشت و دلال ها مداخله کردند

کی روش در انتخاب بازیکنان نقشی نداشت و دلال ها مداخله کردند

ضیا عربشاهی درباره اخراج اسکوچیچ از تیم ملی گفت: زمانی که اسکوچیچ تیم ملی را برعهده گرفت در بدترین شرایط ممکن قرار داشت چرا که در آن شرایط و با رسوایی که ویلموتس به پا کرد، تیم ملی در خطر حذف از تیم ملی قرار گرفت. در مرحله مقدماتی جام جهانی قرار بود هیچ مربی ای ریسک سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را بپذیرد. اما اسکوچیچ این ریسک را کرد و پذیرفت در این شرایط حساس هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.

وی افزود: اگرچه افراد کمی به موفقیت اسکوچیچ در تیم ملی خوشبین بودند، اما او موفق شد از ترکیبی بی انگیزه تیمی بسازد که به راحتی حضور خود را در جام جهانی تثبیت کند. این مشکل نشان از هوش و ذکاوت اسکوچیچ داشت که به خوبی رقبا را آنالیز کرده بود و انگیزه خوبی در بازیکنان ایجاد کرده بود تا تیم ملی در زمان او بهترین نتایج چند سال اخیر را کسب کند.

کی روش در انتخاب بازیکنان تیم ملی نقشی نداشت

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: متأسفانه در زمان اردوی تیم ملی عده ای خارج از فدراسیون شروع به اخاذی کردند و انواع حواشی را در تیم ملی ایجاد کردند که نتیجه آن تفرقه و حواشی در اردوی تیم ملی بود. من خودم که حدود 12 سال با افتخار پیراهن مقدس کشورم را بر تن کردم، تصور نمی کردم ملی پوشان تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار بگیرند و خیلی راحت به مربی پشت کنند.

عربشاهی نظرش درباره بازگشت کی روش به تیم ملی تاکید کرد: با انتخاب مجدد کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی و دعوت از بازیکنان تیم ها به تیم ملی متوجه می شویم که برخی عوامل بیرونی مانند عوامل در این انتخاب ها دخیل بودند و یک سری بازیکنان به تیم ملی دعوت شدند که عملکردشان در تیم های باشگاهی خودشان ضعیف بود، اگر می خواستند در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند چه؟ کی روش در انتخاب این نفرات نقشی نداشت و این مایه شرمساری است. چرا بازیکنی مثل دانیال اسماعیلی فر که بهترین عملکرد را در لیگ داشت نباید به تیم ملی دعوت شود؟ بهتر است کادر فنی بین همه افراد فرقی قائل نشود و به همه یک چشم نگاه کند.

کی روش به اندازه او محبوب نیست

وی در پاسخ به این سوال که آیا با حضور کی‌روش می‌توان به نتایج خوبی در قطر امیدوار بود، گفت: “ما 100 درصد مطمئن هستیم که تیم ملی با لژیونرهای خوبی که در اروپا بازی می‌کنند در کنار تجربه عالی کی‌روش پیروز می‌شود. غافلگیری کنید و برای اولین بار از گروه خود در جام جهانی صعود کنید. البته سخت است چون در گروه ما تیم هایی هستند که بازیکنان خوبی در اروپا دارند و از نظر تجربه شرایط بهتری نسبت به تیم ملی دارند.

این پیشکسوت فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: کی روش دیگر مانند گذشته چهره برندی نیست و این از نتایجی که در کلمبیا و مصر کسب کرده به وضوح قابل مشاهده است. در همان زمان، نتایج ضعیفی که او در این دو کشور کسب کرد، برند او را تضعیف کرد و محبوبیت او به عنوان مربی کم رنگ شد. امیدوارم با نتایج خوبی که با تیم ملی در جام جهانی کسب می کند، بتواند به محبوبیت سابق خود در مربیگری بازگردد. امیدوارم کارهای گذشته را تکرار نکند.

دیدگاهتان را بنویسید