گردشگری در چهارباغ بر بام گلخانه ها می چرخد/ دلالان تقسیم زمین بلای شهر هستند


ساعت: 11:04
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885797

داود جعفری گفت: توسعه گلخانه ها علاوه بر رفع مشکل امنیت غذایی موجب درآمدزایی کشاورزان و حفظ زمین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داود جعفری فرماندار چهارباغ در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: یکی از مشکلات چهارباغ ساخت و سازهای غیرمجاز است در حالی که اگر به کشاورزی توجه ویژه شود تغییری در کاربری آنها نخواهیم داشت.

جعفری با اشاره به بهره برداری از 271 واحد گلخانه ای در چهارباغ افزود: نمایشگاه موقت و دائمی گل و گیاه تضمین کننده گردشگری و خرید گل و گیاه توسط مردم است اما تغییر کاربری و دیگر دغدغه ها بلای جان این شهرستان شده و مشکل آن نیست. حل شد

وی قانون انحصار ارث را یکی از عوامل تقسیم اراضی کشاورزی می داند و بیان می کند: کشاورزان از وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات دریافت کرده اند و سامانه های آبیاری نوین ایجاد کرده اند اما هماهنگی بین وزارت نیرو و کشاورزی وجود ندارد. جهاد برای تامین آب و برق

جعفری با اشاره به اینکه برخی از تجار با کنار گذاشتن زمین های کشاورزی به دنبال چنین مزایایی هستند، تصریح کرد: توسعه گلخانه ها علاوه بر رفع دغدغه های امنیت غذایی، موجب درآمدزایی کشاورزان و حفظ اراضی می شود، البته چهارباغ از تمام ظرفیت های لازم برخوردار است.

فرماندار چهارباخ در خاتمه خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته 800 هکتار از اراضی کشاورزی تخریب شده این شهرستان را پاکسازی کرده ایم اما باید از ابتدا با ساخت و سازهای بلاتکلیف برخورد کنیم تا شاهد مشکلات بعدی نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید