جشنواره غذا در چهارباغ برگزار شد/ ظرفیت بی نظیر بانوان برای توسعه گردشگری استان


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900175

آمنه صدری گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس جشنواره غذای ویژه بانوان در چهارباخ برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; به مناسبت هفته دفاع مقدس جشنواره غذای ویژه بانوان در چهارباغ برگزار شد.

در گفتگو با خبرنگار مسئول برگزاری جشنواره، آمنه صدری.تیتریکوی گفت: در این جشنواره بانوان چهارباغی غذاهای سنتی و محلی شهر خود را تهیه کردند و بخشدار شهرستان ضمن بازدید از جشنواره به بهترین غذاها جوایزی اهدا کرد.

وی به هدف از برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ تغذیه سالم و تشویق خانواده ها به استفاده از غذاهای تازه، طبیعی و ارگانیک مهمترین هدف جشنواره است.

صدری افزود: اهمیت دادن به سبد غذایی خانواده ها و نگاه دقیق تر به خواص مواد و میزان کالری موجود در آنها از دیگر اهداف این جشنواره بود.

این مسئول تصریح کرد: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی مصرف غذاهای آماده و کنسرو شده در بین خانواده ها رواج پیدا کرده که تهدیدی برای سلامتی است.

وی تنوع غذاهای محلی و سنتی در ایران را منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: تنوع غذاها در کشور ما یک ظرفیت و پتانسیل است و می توان از این موضوع در حوزه گردشگری استفاده کرد.

صدری گفت: این جشنواره با حضور 20 شرکت کننده برگزار شد و استقبال و حضور در نمایشگاه بی نظیر بود.

این مسئول تاکید کرد: بانوان با شرکت در این جشنواره می توانند با غذاهای مختلف اقوام ایرانی آشنا شوند و این تبادل تجربه بی نظیری است.

وی در خاتمه با بیان اینکه بانوان می توانند از استعداد آشپزی خود برای کسب درآمد استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بسیاری از بانوانی که در این مسابقه شرکت کردند سفارش غذا دریافت کردند و از نظر من این ظرفیتی است که پتانسیل اقتصادی نیز دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید