«گردشگری سلامت» فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و جذب ارز است/ کارآفرین نگران دریافت مجوز نباشد.

پوریا اسدزاده دانشجوی کارشناسی اقتصاد دانشگاه پیام نور مرکز قزوین است که در حوزه گردشگری فعالیت داشته و تاکنون برای 12 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است. وی از جمله کسانی است که در راه هدفی بزرگ و انسانی قدم های محکم برداشته و قصد دارد طرحی نو در دنیای گردشگری داشته باشد که علاوه بر اشتغال ارزش بالایی برای استان و کشور دارد.

این دانش آموز موفق در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین; وی بیان کرد: از دوران نوجوانی به صنعت گردشگری علاقه داشتم و با وجود اینکه رشته تحصیلی ام اقتصاد در دانشگاه است اما سعی کردم هدفم را در حوزه گردشگری دنبال کنم.

وی با بیان اینکه گسترش شاخه های مختلف صنعت گردشگری می تواند اقتصاد کشور را تقویت و متحول کند، افزود: از دوران دانشجویی شروع به کار در زمینه منبت (منبت کاری) کردم. در ابتدا به صورت انفرادی این کار را انجام می دادم، اما به تدریج از 12 نفر از دوستانم دعوت کردم که در زمینه صنایع دستی معرق، ترمه و محصولات مرتبط فعالیت می کردند و هر کدام شخصاً در خانه این کار را انجام می دادند.

اسدزه گفت: از سال 1998 کار خود را جدی گرفتیم و بخشی از محصولات خود را به کشورهایی که از نظر فرهنگی به ما نزدیک هستند به ویژه عراق، آذربایجان و تاجیکستان فرستادیم و این امر باعث تقویت کسب و کار ما شده است.

این دانش آموز موفق ادامه داد: با کمک همسر و دوستانم سامانه ای را ایجاد کردیم که در آن بتوانیم خدمات گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری سلامت را ارائه کنیم که نیازمند ثبت شرکت گردشگری سلامت هستیم.

وی گفت: گردشگری سلامت سفری حداقل 24 ساعته و حداکثر یک ساله برای ارتقای سلامت است که گردشگر برای دریافت خدمات سلامت محور از نقطه ای به نقطه دیگر سفر می کند. گردشگری سلامت دارای بخش های پزشکی و درمانی مرتبط با کلیه خدمات درمانی و همچنین بخش های پیشگیری و سلامت می باشد.

اسدزاده افزود: مراحل توریسم درمانی شامل مراحل قبل از ورود گردشگر (نکات تخصصی سفر و انتخاب صحیح خدمات با توجه به انتظارات گردشگر یا شرایط بیمار)، مرحله ورود و مدت اقامت در ایران است. دنبال کنید و درمان بعدی می تواند داخلی یا خارجی باشد.

وی گفت: شرکت های گردشگری سلامت نقش تسهیل کننده و واسطه بین مراکز درمانی و بیماران را ایفا می کنند که باید اقداماتی از جمله سفر و ایاب و ذهاب، پذیرایی، ورود به ایران و صدور ویزا، غذا و تفریح ​​و حتی سلامت گردشگران را در بر گیرد. هنگام ورود از کشور تحت نظر باشید.

این دانشجوی موفق گفت: به طور قطع راه اندازی سامانه های آنلاین که امکان ارتباط مستقیم گردشگران سلامت با مراکز ارائه دهنده خدمات استاندارد را فراهم می کند، سطح کیفی خدمات به بیماران را تضمین می کند و باعث افزایش آگاهی مراجعین خارجی و کنترل بهتر گردشگری فعالان سلامت و حذف خواهد شد. کارگزاران. ”شد.

وی گفت: مهم ترین دلیل سفر بیماران به کشورهای دیگر برای دریافت خدمات پزشکی و زیبایی، کم هزینه بودن و کیفیت آن است. ایران مدت هاست از این مزیت برخوردار بوده و اکنون با توجه به کاهش شدید ارزش ریال در برابر دلار، این مزیت بسیار ملموس تر است و می تواند فرصت مناسبی برای اشتغال زایی و تبادل ارز باشد.

کاسوین زیرساخت های لازم برای جذب گردشگران سلامت را ندارد

اسدزه اذعان داشت: متاسفانه استان قزوین پتانسیل لازم اعم از زیرساخت های هتلداری، حمل و نقل و خدمات درمانی را ندارد، ناگزیر به استفاده از خدمات استان های همجوار مانند تهران هستیم. اگرچه بیمارستان های مهرگان و پاستور مجوز جذب گردشگر سلامت را دارند، اما خدمات آنها از نظر کیفیت خدمات اجتماعی یا پزشکی، امکانات آزمایشگاهی، تصاویر و سطح تبلیغات کافی نیست.

این دانشجوی موفق ادامه داد: کشورهای دیگر قدرت زیادی در جذب گردشگر سلامت دارند، بنابراین امارات با وجود جمعیت 10 میلیونی، سالانه 20 میلیون گردشگر دارد، در حالی که در ایران تعداد گردشگران قبل از فوران تاج 9 میلیون نفر است. و در حوزه گردشگری سلامت 800 نفر است. «سالانه به هزار نفر می رسید که اکنون با ضعف دولت در دوران تاج و تخت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه جذب گردشگران سلامت به ایران یک صنعت نوپا است، افزود: هجوم گردشگران سلامت به کشور بیش از آن که نتیجه مدیریت دولتی یا بخش خصوصی باشد، نتیجه پتانسیل های غنی کشور است، هرچند این صنعت بسیار است. بسیار ارزشمند است. «اما هیچ حمایت و توجه خاصی از سوی دولت و وزارتخانه وجود ندارد.

اسدزاده افزود: بر اساس نتایج بررسی، جذب هر 7 گردشگر عادی منجر به ایجاد فرصت شغلی پایدار می شود که در مورد گردشگر سالم فرصت شغلی پایدار را به دنبال دارد، بنابراین گردشگری سلامت از مزیت سه برابری نسبت به اشتغال و درآمد برخوردار است. گردشگری تفریحی برای مردم «آیا کشور است.

این دانشجوی موفق گفت: گردشگری به عنوان صادراتی نامرئی شناخته می شود که در صورت رونق با وجود تحریم ها می توان آن را راه حل مناسبی برای کسب درآمد دانست چرا که ایران از نظر پتانسیل تاریخی و تفریحی و تنوع در رتبه های اول تا دهم جهان قرار دارد. اما از این ظرفیت استفاده لازم را نکرد.

وی اذعان داشت: گردشگری منحصر به تفریح ​​و سلامت نیست، بلکه صنایع متعددی را می توان به غذا، ورزش، عاطفه و تجارت نسبت داد که متأسفانه با وجود محصولات کشاورزی و کشاورزی، سیاست خاصی در حوزه گردشگری تجاری ندارد. خاک مرغوب استان قزوین از گذشته زبان سایر کشورها بوده است.

اسدزاده افزود: عده ای در حال تدوین آیین نامه گردشگری استان ما با نگاه عادی به گردشگری هستند، اما امروز می توانیم با برنامه ریزی و آموزش صحیح گردشگری تجاری را در استان قزوین راه اندازی کنیم؛ این امر برای روستاییان بومی و غیر بومی فرصت شغلی ایجاد کرد.

استفاده از ظرفیت های کشاورزی قزوین یکی از راه های گردشگری تجاری در این استان است

وی گفت: در واقع می توان گفت استفاده از ظرفیت های کشاورزی راهی برای گردشگری تجاری در استان خواهد بود که نیازمند تغییر بوروکراسی اداری پیچیده و زمان بر است.

این دانشجوی موفق ادامه داد: گردشگری 10 درصد از اشتغال جهانی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به خود اختصاص داده و با اختلاف کمتر از یک دهم ثانیه رتبه دوم را در تسریع رشد تولید ناخالص داخلی جهانی دارد.

وی با گلایه از عدم حاکمیت در کنترل بیماری عروق کرونر گفت: اگرچه در ابتدای شیوع این بیماری همه دنیا مرزهای خود را بسته بودند، اما به مرور زمان مرزهای اکثر کشورها با رعایت مقررات باز شد، مانند استفاده از ماسک، اجتماعی. فاصله گذاری و واکسیناسیون: «این اتفاق در ایران به دلیل ضعف مدیریتی و عدم همکاری مردم رخ نداد و باعث شد صنعت گردشگری ایران در این مدت متوقف شود.

اسدزاده در ادامه با بیان اینکه دغدغه کارآفرین نباید کسب مجوز باشد، ادامه داد: یکی از دلایل عدم استقبال سرمایه گذاران داخلی از سرمایه گذاری در ایران فرار از بوروکراسی اداری است، بنابراین به جای تامین سرمایه در گردش، تبلیغات و جذب شرکا سرمایه گذاران او به دنبال مجوز است و همین امر فضای کسب و کار در ایران را بسیار نامناسب کرده است.

این دانشجوی موفق با اشاره به اینکه رمز موفقیت در گردشگری وابستگی حداقلی به دولت است، گفت: اگرچه اخذ مجوز راهی برای کوتاه کردن دست دلالان است، اما باید طوری برنامه ریزی شود که کارآفرینان از سرمایه گذاری و خلق خسته نشوند. در محل کار. “

وی گفت: اگر تبلیغات گردشگری سلامت را آغاز کنیم و به حداقل ها راضی باشیم می توانیم برای 30 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کنیم و به زودی اولین آگهی های این طرح در کشورهای هدف کلید خواهد خورد.

اسدزاده با بیان اینکه گردشگری سلامت علاوه بر نگاه اقتصادی نیازمند نگاه انسانی است، گفت: فردی که برای درمان وارد کشوری می شود باید مورد توجه و محبت قرار گیرد به دلیل شرایط روحی و استرس ناشی از سفر به کشور دیگر، در واقع یک این شرکت علاوه بر ارائه خدمات مشتری مدارانه و استاندارد، می تواند اخلاق حرفه ای خود را برای بقای شرکت خود به مشتریان خود نشان دهد.

این دانشجوی موفق در پایان گفت: امیدوارم جوانان برای ساختن ایران و رهایی از مشکلات بیکاری و درآمدزایی بالا وارد این صنعت شگفت انگیز و جدید شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید