گردهمایی فعالان فضای مجازی استان سمنان + عکس آغاز شد


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894127

نخستین همایش فعالان فضای مجازی استان سمنان صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان و فعالان فضای مجازی و با حضور دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ گردهمایی فعالان فضای مجازی استان سمنان صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری و همچنین حضور پرشور فعالان فضای مجازی از سراسر استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش افزایش سطح سواد رسانه ای جامعه در کل با برگزاری آموزش های حضوری و مجازی در زمینه های عقلانی سازی در شبکه های اجتماعی، تکنیک های متقاعدسازی در فضای مجازی و تولید محتوای موثر و … می باشد.


119ff432 3f95 48e9 aeb7 59cb999c90fc خبر خاکستری


تقویت بینش برای حضور در فضای مجازی ضروری است

سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان در گردهمایی فعالان فضای مجازی استان سمنان با اشاره به اینکه امروز درگیر یک جنگ ترکیبی همه جانبه در دنیا هستیم، گفت: این جنگ، مدیریت مجازی است. فضایی در تمامی زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … را شامل می شود.

وی با بیان اینکه درگیری ترکیبی در حوزه اطلاع رسانی و رسانه است، گفت: اگر بتوانیم در جنگ اطلاعات پیروز شویم، قطعا در جنگ ترکیبی پیروز خواهیم شد.

دامگانی با اشاره به اینکه در هر اقدام میدانی که انجام می شود باید بهره وری بیشتری داشته باشیم گفت: کسانی که در حوزه خدمت هستند باید هنرمندانه اطلاع رسانی کنند.

فرمانده استان سمنان با اشاره به جنگ رسانه ای در فضای مجازی گفت: در دنیای مجازی می توانند واقعیت ها را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه امروز عرصه جهانی قلوب به فضای مجازی تبدیل شده است، گفت: نظام سلطه تمام تلاش خود را در فضای مجازی گذاشته است تا القا کند که نظام دینی خوب نیست.

دامگانی افزود: اگر مستکبرین در داخل کشور کمی اقدام کنند در رسانه های خود اینقدر برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی انجام می دهند.

فرمانده استان سمنان همچنین بیان کرد: همه ما وظیفه دینی و ملی داریم که باید بتوانیم به درستی ایفای نقش کنیم.


6ed902b5 fc47 458d 95ac bd2464ce1a26 خبر خاکستری

وی با تاکید بر اینکه سربازان فضای مجازی باید خودجوش عمل کنند، گفت: چالش این است که بتوانیم نقش خود را در عرصه فضای مجازی به درستی ایفا کنیم.

دامغانی با بیان اینکه تفکر بسیجی مبتنی بر احساس مسئولیت و بصیرت است، گفت: برخی به دلیل عدم بصیرت در زمین چمن دشمن بازی می کنند.

فرمانده ارتش استان، ولایت را چراغ هدایت دانست و تصریح کرد: باید تفکر حضرت آقا را بشناسیم و سخنان ایشان را به کار گیریم و اگر بتوانیم از این چراغ هدایت استفاده کنیم موفق خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه همه باورها و افکار با بصیرت سنجیده می شود، گفت: مسیر هدایت و بصیرت موجب موفقیت در زندگی می شود.

دامگانی با توجه به اینکه فضای مجازی یکی از ابزارهای جنگ نرم است که به تدریج باورها را تحت تأثیر قرار می دهد، گفت: فعالان فضای مجازی که در این زمینه فعالیت می کنند باید احتیاط های لازم را انجام دهند.

وی افزود: کار حداقلی در فضای مجازی مطلوب نیست اما باید در فضای مجازی کار جهادی انجام شود.

فرمانده نیروی زمینی استان پیاده روی اربعین را ظرفیت تمدنی فراوانی دانست و گفت: کسانی که خارج از دین هستند نیز عظمت آن را تشخیص می دهند و تمدن در حال وقوع است.

دامغانی همچنین افزود: به نیابت از شهدا و همه کسانی که از این فضیلت باقی مانده اند در راهپیمایی اربعین شرکت کنید.


دوره های توانمندسازی نقش مهمی در ارتقای سطح سواد رسانه ای دارد

فرشید فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اهمیت فضای مجازی و رسالت فعالان این عرصه گفت: دوره های توانمندسازی از این قبیل نقش بسزایی در ارتقای سطح سواد رسانه ای عمومی دارد. جمعیت استان ها

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان سمنان افزود: امروز همه دستگاه های اجرایی باید با همت مشترک راهبرد افزایش توان در جامعه را دنبال کنند و این راهبرد را می توان به افزایش مطلوبیت افزود.


afc8e7c3 1346 43a7 844a d1c1105ee594 خبر خاکستری

وی همچنین بیان کرد: ارتقای فعالیت ها و هم افزایی نهادها دو رکن مهم دولت سیزدهم است و بدین ترتیب عدالت در حال اجراست.

لازم به ذکر است در این همایش 120 نفر از فعالان فضای مجازی طی دو روز آموزش های لازم را خواهند دید و ضمن دریافت گواهینامه مربوطه، آمادگی حضور فعال و موثر در فضای مجازی را خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید