گرد و غبار جولان در آسمان کرمانشاه / در خانه بمانیم


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821083

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه اعلام کرد؛

احد جلیلیان گفت: هوای کرمانشاه و سایر شهرها ناسالم است لذا همشهریان تا حد امکان از تردد غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، در روزهای آغازین بهار کرمانشاهی ها چند روزی میزبان مهمان ناخوانده ای بودند که نفس کشیدن را برایشان سخت کرده بود.

در کرمانشاه همه شهرها درگیر پدیده شوم گرد و غبار هستند و اکثر مدارس شهر و روستا در مقاطع مختلف تحصیلی تعطیل است.

شاخص آلودگی در بسیاری از این مناطق در وضعیت هشدار و بحران قرار دارد.

به گفته کارشناسان، منشا این پدیده بیابان های عراق است. مسئولان بهداشتی همچنین به مردم هشدار دادند تا حد امکان از انجام کارهای غیرضروری در منزل و تردد غیرضروری در معابر شهری خودداری کنند.

کودکان بزرگتر و بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، تنفسی و آسم باید تا حد امکان از فعالیت در فضای باز خودداری کنند. و شهروندان در صورت مشاهده علائم تنگی نفس، قلبی عروقی سریعا به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

وضعیت بحرانی کسرشیرین و سرپلذهاب/ چهار شهر در حالت آماده باش هستند

احد جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه های سنجش کیفیت هوا، شاخص کیفی ایستگاه های سرپلذهاب و قصرشیرین در ساعت 9 صبح امروز 21 فروردین 1401 عدد 500 قهوه ای وضعیت و بحران را نشان می دهد. “دادن.

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه افزود: هوای کرمانشاه و سایر شهرها ناسالم است لذا همشهریان تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد غیرضروری در معابر شهری خودداری کنند.

وی یادآور شد: شاخص کیفیت هوا (AQI) ساعت 9 صبح امروز در ایستگاه های کرمانشاه 170، کنگاور 157، اسلام آباد غرب 156 و پاوه 135 در حالت آماده باش هستند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص های کیفی داده ها، کیفیت هوا در هفت سطح سبز صفر تا 50، زرد 50 تا 100، نارنجی 101 تا 150، قرمز 151 تا 200، بنفش 200 تا 350 و قهوه ای از 350 تا بالایی است. به چهار سطح استاندارد، هشدار، اضطراری و بحران طبقه بندی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید