گرد و غبار عراق روز چهارشنبه غرب کشور را فرا گرفت

گرد و غبار عراق روز چهارشنبه غرب کشور را فرا گرفت

روز جدید : عصر چهارشنبه 13 اردیبهشت شرایط برای تشکیل گرد و غبار در کشور عراق فراهم می شود و وزش باد شدید باعث می شود تا پنج شنبه و جمعه این گرد و غبار به سمت مناطق غرب، جنوب غرب کشور و در این مناطق جذب شود. خاک پدیده غالب است. همچنین مناطق شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و عمان به دلیل وزش باد 24 ساعته مواج و طوفانی پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد در 24 ساعت آینده در مناطق شمالی، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از نوار شرقی کشور بارش، رعد و برق همراه با وزش باد و رعد و برق رخ می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در نواحی شمال غرب کشور، سواحل خزر، شمال شرق و بخش هایی از نوار شرقی کشور شاهد بارش هستیم. علاوه بر این مناطق، بارندگی های پراکنده ای در دامنه های جنوبی البرز مشاهده می شود. در استان های اردبیل و خراسان رضوی نیز شاهد بارش شدید باران هستیم که باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها می شود.

آسمان جنوب غرب و جنوب کشور روز سه شنبه 13 اردیبهشت ماه غبارآلود است.

همچنین فردا (14 اردیبهشت) در شمال غرب کشور در نواحی شمالی کرمانشاه، شمال همدان و شمال استان های مرکزی، سواحل خزر و بخش هایی از نوار شرقی شاهد بارش خواهیم بود که به صورت باران خواهد بود. همراه با رعد و برق و باد شدید. . شدت بارش در نواحی شمال شرق کشور در خراسان شمالی و خراسان رضوی مشاهده می شود که سطح آب رودخانه ها و مسیل ها را بالا برده و راه های عمومی را مسدود می کند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، استان اردبیل و همچنین بخش‌های پراکنده مرکز، سواحل غربی دریای خزر و استان‌های تهران و کوم بارش خواهد بود.

روز جمعه شاهد این بارش ها در نواحی شمال غرب، سواحل نواحی شمال شرق کشور و همچنین تا حدودی در نواحی مرکزی کشور، نواحی جنوبی و ارتفاعات استان بوشهر و همچنین ارتفاعات هستیم. استان های کرمان و یزد و تا حدودی نواحی مرکزی.

از سوی دیگر، شامگاه چهارشنبه 13 اردیبهشت شرایط برای تشکیل گرد و غبار در عراق فراهم می شود و وزش باد شدید تا پنجشنبه و جمعه این گرد و غبار را به سمت مناطق غرب، جنوب غرب کشور و در این مناطق می کشاند. همچنین مناطق شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و عمان به دلیل وزش باد 24 ساعته مواج و طوفانی پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید