گروسی شنبه به تهران می رود/ احتمال رفع یکی از بزرگترین موانع مذاکرات وین

گروسی شنبه به تهران می رود/ احتمال رفع یکی از بزرگترین موانع مذاکرات وین

روهر نه : رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دیدار با برخی مقامات کشورمان به تهران سفر می کند. سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران ممکن است به ابتکار او برای دستیابی به یک نقشه راه مشترک برای رسیدگی به پادمان‌های بین ایران و آژانس مرتبط باشد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دیدار با برخی مقامات کشورمان به تهران سفر می کند.

سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران ممکن است به ابتکار او برای دستیابی به یک نقشه راه مشترک برای رسیدگی به پادمان‌های بین ایران و آژانس مرتبط باشد.

رافائل گروسی در پی مذاکرات فشرده هفته‌های اخیر مقامات سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توافق‌های کلی، روز شنبه برای دیدار با مهندس اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران می‌رود.

این احتمال وجود دارد که گروسی در این سفر با سایر مقامات کشورمان نیز دیدارهایی داشته باشد.

به نظر می رسد روند تعامل ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور قابل توجهی در حال بهبود است.

تکمیل تحقیقات در یکی از چهار مکان آژانس در آخرین گزارش مدیرکل، گواه بهبود روند تعامل است.

اگرچه هنوز جزئیات سفر گروسی به تهران اعلام نشده است، اما انتظار می رود این سفر به ابتکار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دستیابی به نقشه راه مشترک برای حل و فصل پادمان های ایران و آژانس مرتبط باشد.

بر اساس گزارش ها از وین، مذاکرات ایران و آژانس در 10 روز گذشته بسیار دشوار و چالش برانگیز بوده است، اما حفظ روابط حرفه ای و ادامه همکاری بین سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی در روزهای اخیر همراه با ابتکارات سازنده و خلاقیت و از هر دو طرف کمک شایان ذکر است که گفت وگو بین ایران و آژانس ادامه یافته است.

مشکلات ادامه دار پادمان های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به عامل اصلی کندی روند مذاکرات در وین تبدیل شده است و اگر سفر گروسی به تهران بتواند به دستیابی به یک نقشه راه مشترک برای حل و فصل مسائل پادمان ایران و آژانس کمک کند، او امیدوار است که یکی از موانع اصلی دستیابی به توافق برای لغو تحریم ها در وین.

دیدگاهتان را بنویسید