گزارش دولت سیزدهم به جای شعار/تکمیل 15 مجتمع تالار مرکزی کشور


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894522

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر اینکه مردم از شعار خسته شده اند گفت: در دولت مردمی به جای تکرار شعار باید کارنامه عملکرد سال گذشته را ارائه دهیم چرا که اعضای دولت مردمی تمایلی به انجام کارهای نمایشی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در مراسم افتتاحیه تالار مرکزی ساری این مجموعه را مجموعه کمیاب دانست و گفت: سال گذشته که به استان مازندران سفر کردم بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر این استان ناامید شدند. با ناتمام ماندن این سالن 15 سال به دلیل فرسودگی بخش هایی از سالن شکایت داشت.

وی با بیان اینکه در مدت 15 سال بیش از 70 میلیارد تومان برای تکمیل تالار مرکزی ساری در نظر گرفته شد، ادامه داد: اما وزارت فرهنگ دولت مردمی حدود 900 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از تالار مرکزی ساری در یک سال گذشته

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات مهم را نیازمند اراده قوی دانست و بیان کرد: در حال حاضر 15 مجموعه سالن در سراسر کشور در حال ساخت و تکمیل است که قدمت برخی از این پروژه ها بیش از 15 سال است. از این میان اگر برای تکمیل آن اقدامی نمی شد، قرار بود به عنوان پروژه های نیمه کاره به حوزه میراث دولتی واگذار شود.

اسماعیلی در ادامه تلاش های دولت مردمی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام را مورد تاکید قرار داد و افزود: در دولت مردمی به جای شعار دادن، می خواهیم کارنامه عملکرد یک سال گذشته را ارائه کنیم، چرا که اعضای مردمی دولت حاضر به انجام کارهای نمایشی نیست.»

وی با قدردانی از زحمات سید محمود اسلامی معاون توسعه و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکمیل تالار مرکزی ساری گفت: تمام تلاش خود را برای تجهیز و تکمیل کتابخانه مرکزی ساری به کار خواهیم بست و این مجموعه آماده خواهد شد. برای بهره برداری تا سال آینده.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود زیربنای تالار مرکزی ساری را 12 هزار و 967 متر مربع عنوان کرد و اظهار داشت: تالار مرکزی ساری دارای سه سالن ویژه است: سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 601 صندلی، سالن موسیقی با ظرفیت 158 صندلی و سالن سینما با ظرفیت 187 صندلی، کارگاه های آموزشی، کارگاه های دکوراسیون، کلاس های آموزشی، دفاتر انجمن های مختلف فرهنگی اعم از موسیقی و تئاتر، هنرهای تجسمی و همچنین مکان های راحت از جمله کافه ، نمازخانه، گالری، کتابخانه و اداره، اماکن و امکانات خدماتی.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره جایگاه منطقه مازندران گفت: دولت های مهم و تاریخ ساز کشور در مازندران تشکیل شد و نامگذاری روز مازندران در تقویم جمهوری اسلامی ایران نشان از اهمیت آن دارد. نقش و جایگاه این استان در عرصه های مختلف در کنار.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اقدامات دولت برای حمایت از کارخانه چوب و کاغذ بیان کرد: زیربنای این مجموعه توسط آیت الله رئیسی ساخته شد و 38 هزار تن برای آموزش و پرورش خریداری شد.

دیدگاهتان را بنویسید