گزارش مرکز تحقیقات در مورد منابع آب مهم بود

بابک نگاری در این دیدار با اشاره به بیش از 9 دهه روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و ژاپن گفت: دو کشور دارای روابط تاریخی و دیرینه هستند و این سابقه می تواند نقش مهمی در طراحی همکاری های جدید بین دو کشور داشته باشد. دو کشور

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن دو کشور بزرگ و مهم با تمدن کهن در آسیا و در عرصه بین المللی هستند، تصریح کرد: همکاری های دوجانبه به ویژه در عرصه پارلمانی می تواند به نقش و جایگاه هر دو کشور در عرصه بین المللی کمک کند. بهره وری.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توجه به روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن مستلزم جهش در همه عرصه های روابط است که یکی از آنها همکاری های علمی و پژوهشی است.

وی افزود: مرکز پژوهش های شورای اسلامی آمادگی دارد تا با همکاری کشورهای ژاپنی نقش خود را برای توسعه همکاری های پژوهشی دو کشور ایفا کند.

نگاری تصریح کرد: همکاری موسسات تحقیقاتی ایران و ژاپن که در تدوین قوانین و آسیب شناسی سیاست های اجرایی دو کشور دخیل هستند، می تواند ارتباط بین سیاست نظری و سیاست عملی را بهبود بخشد و به صورت عملیاتی ، ایده های مربوط به مشارکت راهبردی دو کشور در بدنه راه حل.گیری ایران و ژاپن نفوذ می کند.

وی افزود: پیشنهاد می شود رایزنی مستمر بین نهادهای پژوهشی مرتبط با دستگاه های سیاست گذار دو کشور تقویت شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مرکز پژوهش های شورای اسلامی ایران آمادگی دارد تا زمینه همکاری دوجانبه با مراکز پژوهشی پارلمانی مجلس نمایندگان و مجلس شورای اسلامی ژاپن و همچنین اندیشکده را فراهم کند. تانک های این کشور به منظور تقویت تحقیقات در زمینه قانون گذاری در هر دو کشور

کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در تهران نیز روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن را مورد تاکید قرار داد و بر تقویت روابط دو کشور در ابعاد مختلف تاکید کرد.

وی با استقبال از پیشنهاد همکاری مرکز پژوهش های مجلسی و مراکز پژوهشی پارلمانی مجالس ژاپن، افزود: فعالیت های مرکز پژوهش های مجلسی در تهیه گزارش های کارشناسی در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه منابع آب و زیرساخت های تولید برق، در حال انجام است. بسیار خاص هستند

سفیر ژاپن در تهران تصریح کرد: اقدامات و نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه به ویژه تنگه هرمز حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید