گزارش نامه رئیس کمیسیون اقتصادی برای جمع آوری آمار تعاونی ها / استنکاف دستگاه ها از اجرای قانون تعاون.


ساعت: 23:12
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856098

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای جمع آوری آمار تعاونی ها به وزیر اقتصاد و دارایی نامه می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس امشب در نشست مشترک با تعاونی ها در اتاق تعاون ایران درباره درخواست تعاونی ها برای تشکیل بانک اطلاعاتی تعاونی ها گفت: نامه ای از وزیر اقتصاد با امضای اینجانب درخواست کنید و ارسال کنید. به رئیس سازمان امور مالیاتی.

وی همچنین این سوال را مطرح کرد: نرخ بازده سرمایه در بخش تعاونی چقدر است، باید بازده سرمایه گذاری را در تعاونی افزایش دهیم تا مردم رغبت به سرمایه گذاری در تعاونی ها داشته باشند، در غیر این صورت سرمایه گذاری در تعاونی بنا به درخواست افزایش نمی یابد. و مشاوره

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به رئیس اتاق تعاون گفت: گزارش خلاصه ای از وضعیت تعاونی های کشور از نظر فعالیت و سودآوری، گردش مالی و سود شرکت ها ارائه کنید.

وی افزود: برای افزایش سهم تعاونی در اقتصاد ملی نه تنها نام شرکت های موجود را به عنوان سهام سرمایه تغییر نمی دهیم، بلکه شرکت ها باید به صورت تعاونی تشکیل شوند.

پورابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر 230 تعاونی دانش بنیان وجود دارد، اضافه کرد: بخش تعاونی نیازمند توسعه با رویکرد دانش بنیان است در حالی که برخی معتقدند اگر اسم واحد اقتصادی را تعاونی بگذاریم مشکل حل می شود، اما اساس ما تولید است. کالاها و خدمات «روش تعاونی و افزایش سهم در اقتصاد ملی.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر باید به فکر معافیت مالیاتی تعاونی ها بود، نمی توان آن را در قالب طرح از سوی نمایندگان ارائه کرد و دولت باید لایحه ای ارائه کند و با آن موافقت کند.

وی با بیان اینکه اصلاحیه ماده 133 قانون مالیات های مستقیم یک بار در مجلس مطرح و رد شد، گفت: اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد که بررسی می شود.

پورابراهیمی همچنین با بیان اینکه افزایش 135 میلیارد تنی سرمایه بانکی در نظر گرفته شده است، گفت: نظارت بر این امر بر عهده وزارت تعاون است که افزایش سرمایه بانک تعاون توسعه باید برای افزایش سرمایه نیروی اعتباری بانکی انجام شود. .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: معاونت تعاون باید مسئولیت پذیر باشد و بر اجرای قوانین در بخش تعاون نظارت داشته باشد و اگر برخی دستگاه ها در اجرای این قوانین همکاری نکرده اند گزارشی از خروج آژانس های اقلیت ظرف 10 روز کامکار را به قوه قضائیه می آوریم.

وی افزود: قوانینی که قبلاً در بخش تعاونی اجرا نشده یا تصمیماتی که به ملایطاق تحمیل شده است باید در قالب 4 تا 5 تصمیم دقیق تهیه شود تا راه آهن تعاونی به جاده ای که هستید بازگردد.

پورابراهیمی گفت: قانون برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و باید همزمان با قوانین مربوط به تعاون در این قانون گنجانده شود.

در این مراسم شهباز حسن پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در برخی تعاونی ها بیشتر منازل به صورت تعاونی ساخته شده و اعضا واگذار شده اند.

وی گفت: 40 میلیون نفر در کشور عضو تعاونی ها هستند و اگر تعاونی های صندوق قضایی نیز جزو خانواده تعاونی ها باشند تعداد آنها افزایش می یابد.

همچنین اکبر حیدری سخنگوی انجمن شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت در این نشست گفت: 22 میلیارد تن منابع از سهامداران از محل منابع سپرده گذاری مرکزی، 6 هزار میلیارد تن از شرکت خصوصی سازی و 4 میلیارد تن از منابع سهام عدالت برداشت شده است. تن از محل اعتبارات صندوق توسعه دادگستری و رها شده و معلوم نیست چه خدماتی به سهامداران عدالت ارائه می شود.

وی افزود: در جریان آزادسازی عدالت سه هزار و 500 میلیارد تن از منابع سهامداران قهوه خانه ها از مردم برداشت شده و یک قانون غیرقانونی برای اداره سهام عدالت وجود داشته که باعث هرج و مرج 49 میلیون سهامدار عدالت شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس سیاست های آزادسازی سهام عدالت، سهامداران عدالت باید در سهام باقی بمانند و تاکید بر روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت است.

در این جلسه مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون نیز گفت: اولین شرکت سهامی عام تعاونی هستیم که با 4000 سهامدار در اولین بازار فرابورس حضور داریم.

وی گفت: توان مالی بیمه تعاون که یکی از شاخص های اصلی است در سطح اول و بالغ بر 137 درصد است.

وی همچنین گلایه کرد: زمانی که می خواستیم خودروهای ایران خودرو را تحت پوشش بیمه تعاونی قرار دهیم، گفته شد که شرکت بیمه دولتی ایران آنها را به صورت انحصاری بیمه می کند، در حالی که شرکت های دولتی باید در جایی باشند که بخش خصوصی نمی تواند وارد شود. “

به گفته مظلومی، 20 درصد خودروهای ایران خودرو برای پوشش بیمه باید مشمول بیمه تعاون می شد اما گفته می شد بیمه ایران آن ها را پوشش می دهد. در سایپا بخشی یا تمام خودروها را تحت پوشش این بیمه قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید