گزیده ای از نامه های مردمی به امام خمینی کتاب شد / روحی جان سلام

ساعت: 16:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791319

کتاب روحی جان سلام گزیده ای از نامه های مردمی به امام خمینی (ره) توسط انتشارات پیمان عرب و توسط انتشارات راه یار منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در بخشی از مقدمه این کتاب که توسط پیمان عرب نوشته شده است، می خوانیم: «وقتی به موضوعات و موضوعات جدیدی از آرشیو غنی و مغفول مانده انقلاب اسلامی فکر می کردم، عنوان نامه های مردم به امام آمد. به ذهن قبل از خواندن صحیف امام بارها با حروف خاصی مواجه شده بودم که ناگهان طعم شیرینی این حروف را دوباره چشیدم. دوباره نگاه کردم و جستجو کردم. تعدادی نامه در مجلدات صحیف امام وجود داشت که غالباً در پاسخ به امام استفاده می شد و برخی در سایت ها و مجلات مربوط به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام و یکی دو کتاب دیگر از کتاب های قبلی منتشر می شد. سالها توسط آنها با همین موضوع – البته در یک دایره – منتشر شد. بعد از تهیه کتاب ها، خبر عجیبی در مقدمه کتاب، ذائقه ام را بسیار تلخ کرد. خبر این بود که «بیش از یک میلیون نامه افراد در آرشیو مؤسسه وجود دارد…»! یعنی تاکنون کمتر از هزار مورد از نامه ها منتشر شده است.

نامه هایی که هر کدام بیانگر عشق مردم مناطق مختلف به پیر جماران است. نامه ها همیشه منبع مستقیمی برای کشف روحیات و حالات، آرمان ها و آرزوها هستند. در هر یک از نامه‌های منتخب در روحی جان سلام، می‌توانید مستقیماً به سراغ همه نویسندگان این نامه‌ها بروید، از دغدغه‌های آنها مطلع شوید، به زندگی و آنچه در مورد آن فکر می‌کنند بنگرید و در نهایت پاسخ مقام معظم رهبری را بخوانید. انقلاب اسلامی.

این نامه ها حاوی نکات مهم و جالبی در موضوعات مختلف است که منبع دست اول و مستقیم می باشد که توانایی تحقیق و گزارش های علمی توسط اساتید و پژوهشگران علوم انسانی (انسان شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، مطالعات فرهنگی، روانشناسی و …) می باشد. من دارم. یکی دیگر از مزیت های مهم این نامه ها وجود داستان ها و روایات بکر بی شماری است که قطعا می تواند زمینه ساز تولید صدها اثر هنری – رسانه های جالب و جدید باشد.

یکی از نامه های معروف به امام خمینی (ره) که در کتاب می خوانیم می گوید:

بسم الله القدس را دارم

سلام

این چه روزی است! فکر می کنم دارم خواب می بینم و نمی توانم روزی را باور کنم که امام، این پیر جماران نامه مرا بخواند و هدیه گرانبهایم را بپذیرد. خدایا میتونم این خوشبختی رو داشته باشم؟!

امام عزیز من الان با پول خودم و دست خودم ژاکت بافتم به امید اینکه این وسیله ای باشد که در قیامت شهادت بدهم که خدایا عاشق امام عزیز و نایب امام زمان هستم. زنجیر دست بافته ای که برای این امام بافته شده بود ناامیدانه از شما برنگردد.

خانم‌ها و آقایان، از شما خواهش می‌کنم که این هدیه شگفت‌انگیز را که کیلومترها سفر کرده است، بپذیرید و دلم را نشکنید. برای اینکه میخواهم. اما جان دارم، اگر قابل استفاده نبود، دوست دارم حداقل یک بار کاپشنت را بپوشی و سلام کنی که افتخار من است.

خانم ها و آقایان یک خواهش دیگر هم دارم. لطفا چند کلمه با خط خودت برام بنویس. شما فرزندتان را بی نهایت خوشحال می کنید و خدا را بسیار شکر می کنم و دستور می دهم این چند کلمه را با من در قبر من دفن کنند.

التماس دعای دخترتان مهین محمدی

پاسخ امام

به نام دخترم نامه عاشقانه شما با هدیه گرانبهایی که با دستان خود بافته اید دریافت شد.

از ارزش های معنوی این مواهب باید توجه داشت که این ارزش ها نزد خداوند متعال ثبت شده است. خداوند متعال فرزندان فداکار مانند شما را برای اسلام حفظ و افزایش دهد و شما و ما را مورد رحمت خود قرار دهد. درود بر او و رحمت خدا بر او باد. 10 جمادی الاولی 1403 روح الله الموسوی خمینی

کتاب «روحی جان سلام» با گردآوری و تنظیم پیمان عرب در 200 صفحه، 1000 جلد و قیمت 30000 جلد توسط انتشارات راه یار منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید