گسترش روابط تجاری بین تهران و بیشکک و تقویت کریدور شمال – جنوب

ساعت: 20:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1784025

در نشست وزیران اقتصاد ایران و قرقیزستان مطرح شد.

وزیران اقتصاد ایران و قرقیزستان امروز با یکدیگر دیدار و درباره توسعه روابط اقتصادی دوجانبه گفتگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت اقتصاد و دارایی، دانیار امانگلدیف، وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرقیزستان که در راس یک هیئت بلندپایه اقتصادی در تهران حضور دارد، روز شنبه در محل وزارت اقتصاد با سید احسان هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دیدار و گفتگو کرد. صبح اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.

هندوزی در این نشست که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد، سیاست خارجی دولت سیزدهم را بر اساس اولویت توسعه روابط با همسایگان مورد توجه قرار داد. کشورها. کشورها کشورها، مناطق و همسایگان؛ وی بر ایجاد تسهیلات لازم برای تشویق و بهبود فعالیت تجار و بنگاه های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرقیزستان همچنین با توجه به توانمندی های منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمل و نقل کالا به ویژه از بندرعباس به دریای خزر، بر لزوم توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد. و بر تمایل کشورهای آسیای مرکزی برای تقویت کریدور شمالی جنوبی تاکید کرد.

امانگلدیف همچنین با اشاره به عضویت قرقیزستان و عضویت ایران به عنوان ناظر در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، به ظرفیت این اتحادیه برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور اشاره کرد.

گسترش روابط تجاری تهران – بیشکک و تقویت کریدور شمال – جنوب

همچنین در دیدار جداگانه زاهدی سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران با وزیر اقتصاد و دارایی، موضوعات مختلف مرتبط با روابط دوجانبه بین دو کشور به ویژه پس از سفر تاریخی و مهم رئیس جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان به عنوان اولین سفر خارجی مورد توجه و تبادل نظر قرار گرفت.

هندوزی در این دیدار با اشاره به تعهد کشورمان به توسعه روابط با کشورهای همسایه و تمدن جمهوری اسلامی ایران بر لزوم برنامه ریزی برای توسعه همکاری های بلندمدت در حوزه اقتصادی و فنی ایران تاکید کرد. .

بر اساس این گزارش، موضوعاتی مانند امضای تفاهم نامه همکاری های فنی و اقتصادی که در سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به تاجیکستان مطرح شد، در دستور کار اجلاس های آتی دو کشور قرار خواهد گرفت. . وزیر اقتصاد همچنین بر فراهم شدن پیش‌شرط‌ها و پیش‌شرط‌ها برای ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور به سطح 500 میلیون یورو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید