گسترش زندگی ناشناس در جریان های بازی / چه کسی زندگی گیمرها را زیر نظر دارد؟


ساعت: 02:02
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895708

استریم بازی های رایانه ای این روزها یکی از محبوب ترین سرگرمی های نوجوانان به حساب می آید و چون گیمرهای فعال در این زمینه از حمایت فالوورهای خود درآمد خوبی کسب می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استریم بازی های کامپیوتری یکی از محبوب ترین سرگرمی های این روزها در بین نوجوانان است و از آنجایی که گیمرهایی که در این زمینه فعال هستند درآمد خوبی از حمایت فالوورهای خود کسب می کنند، تبدیل شدن به یک استریمر معروف بازی احتمالا بهترین است. امیدها و رویاهای بسیاری از نوجوانان ایرانی به حقیقت پیوست!

استریم بازی در دنیا بیش از ده سال است که در مسیر رونق قرار گرفته است و حتی امروز نیز پلتفرم ایرانی آپارات با راه اندازی سرویس «آپارات گیم» و الگوبرداری از سایت آمریکایی توئیچ و حتی یوتیوب گیم، زمینه را برای گسترش گیمرها در ایران فراهم می کند.

اما آنچه در این میان مغفول مانده، نظارت مستمر بر فعالیت ها و سبک زندگی گیمرها است که این افراد به کاربران این سرویس که معمولاً نوجوانان 12 تا 17 ساله هستند، القا می کنند. استفاده از فحاشی، شوخی های جنسی، پوشش نامناسب، بیدار شدن از خواب شبانه و رویاپردازی های نابهنگام و ترویج لهجه های رکیک و مافیایی تنها بخشی از رفتارهای نادرستی است که در جریان پخش بازی های دیجیتال به مخاطب منتقل می شود و در واقع چنین است. نوعی سبک زندگی بی هویت را با تصویری زیبا پیش روی شما قرار می دهد.

بدون شک گسترش بازی های دیجیتال و آنلاین یک معضل جهانی است و نمی توان آن را در کشور محدود کرد، اما وب سایت آپارات که منبع این بازی ها در کشور است، باید نمونه کاملی از نمونه های خارجی آن و لازم می ساخت. سیستم مانیتورینگ برای آن نیز فعالیت سالم گیمرها را مد نظر قرار داده است، زیرا در پلتفرم های دیگری که استریم های بازی را در اختیار جهان قرار می دهند، قوانین سختگیرانه و سختی در زمینه پوشش و رفتار گیمرها اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید