گسترش شتابان Omicron در مازندران/ چرا رامسر قرمز شد؟


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805332

فرهاد گلمی در خصوص ابلاغ اساسنامه سرخ رامسر گفت: رنگ آمیزی بر اساس آمار عفونت و بستری و تعداد ملی افرادی است که آزمایش PCR آنها مثبت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، فرهاد گلامی سه شنبه شب در نشست با فرماندار رامسر و جمعی از مدیران شبکه بهداشت و درمان و مدیران بیمارستان های غرب استان رامسر با بیان اینکه با توجه به افزایش تعداد این مراکز توجه ویژه ای به رامسر شده است، گفت: بیماران. درمان بستری و سرپایی، دارو و سرم Remedsior به مدت یک هفته برای مراکز درمانی شهرستان ارائه می شود.

گلمی افزود: در حال حاضر مازندران دارای ذخایر استراتژیک به مدت دو هفته است که در صورت نیاز به تمامی مراکز درمانی ارسال می شود و در تلاش هستیم تا ذخیره بیشتری برای استان فراهم کنیم.

وی همچنین درباره نحوه رنگ آمیزی بیماری عروق کرونر و ابهام در این زمینه توضیح داد: رنگ آمیزی بر اساس آمار عفونت و بستری به گونه ای است که تعداد کشوری افرادی که آزمایش PCR آنها مثبت است در سامانه ثبت می شود و به طور کلی اگر آمار روزانه از عفونت ها اگر جمعیت بیش از 25 نفر در هر 100000 نفر باشد، منطقه قرمز است، بین 10 تا 25 به رنگ نارنجی و کمتر متناسب با زرد و آبی است.

گلمی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر 16 بیمار مبتلا به کوید 19 در بیمارستان رامسر بستری هستند و جمعیت این شهرستان 80 هزار نفر است، رنگ کرونر آن اگر قرمز نباشد قطعا نارنجی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر لزوم شکستن زنجیره تولید بیمار با امیکرون تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف علاوه بر اعمال محدودیت دو هفته ای، باید میزان تزریق دوز سوم را افزایش دهیم. واکسن کرونا به 70 درصد رسید.

وی قرنطینه پنج روزه بیماران و اعمال محدودیت‌هایی از جمله تعطیلی تمامی تجمعات، تالارها، رستوران‌ها، مراسم و تجمعات به ویژه در نقاط نارنجی و قرمز را برای قطع زنجیره انتقال ضروری دانست و هشدار داد که رعایت نکردن این موارد او گفت که با پروتکل‌ها نه تنها «عادی‌سازی نه تنها مرگ و میر ما را برآورده می‌کند، بلکه با عوارض بیماری عروق کرونر قلب نیز مواجه می‌شود.» این امر همچنین بر افراد مبتلا به نارسایی قلبی، ریه و کلیه تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید