گفت: جایگاه جلال در پرسپولیس؛ رهبر بعدی قرمزها کیست؟

گفت: جایگاه جلال در پرسپولیس؛  رهبر بعدی قرمزها کیست؟

رحمان رضایی، مدافع سابق تیم ملی کشورمان با سال ها بازی در مسابقات قهرمانی ایتالیا، بی شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است. او هم همین اعتقاد را دارد و حتی می گوید بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران است. این مصاحبه را خودتان بخوانید:

پرسپولیس در حال ریزش است. نظرت در مورد بازیکنان جدید این تیم چیست؟

پرسپولیس بازیکنانی مانند دانیال اسماعیلی فر، مرتضی پورعلیگنجی و گلسیانی را در خط دفاع به خدمت گرفته است که از بهترین های فوتبال ایران هستند. دنیل بازیکنی است که می تواند به خوبی به خط حمله اضافه کند و علاوه بر دفاع از تیم در کارهای تهاجمی نیز حمایت کند. با شنیده هام شاید یحیی سال دیگه با روش 1-3-2-4 بازی کنه. سیستمی که در آن دو هافبک دفاعی می توانند جایگزین دفاع راست یا چپ شوند و به نفوذ از هر دو طرف زمین کمک کنند. این برتری عددی باعث می شود پرسپولیس مورد پسند واقع شود. در مورد پورعلیگنجی هم باید بگویم که با تجربه ای که این مدافع دارد در غیاب سیدجلال حسینی می تواند بهترین باشد. مدافعی که در زدن تکل و بازی و سایر موارد مربوط به دفاع جزو بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است. گلسیانی نیز بازیکن موثری است و می تواند در کنار پورالیگنجی زوج دفاعی وسط بسیار خوبی را ایجاد کند، هرچند که نمی توان از شخصیت بالای بیرانوند در بازسازی پرسپولیس جدید چشم پوشی کرد.

در فصل جدید با توجه به ارقامی که آورده شده، فکر می‌کنید نقش هافبک دفاعی چیست؟

احمد نورالهی و کمال صغدانیا زمانی که در کنار هم بازی کردند در بهترین حالت خود بودند و در نقش دو هافبک دفاعی بسیار خوب عمل کردند. مخصوصا احمد که هم در حمله و هم در دفاع عملکرد جالبی داشت. آنها خود را با چشم بسته دیدند. به نظر من از زمانی که احمد رفت شرایط ایده آل پرسپولیس در خط هافبک تا حدودی به هم خورده است اما باید دید نظر یحیی در مورد تغییرات در لیست چیست.

فکر می کنی پرسپولیس در کدام پست ها بازیکن کم دارد؟

پرسپولیس به یکی دو مهاجم ششدانگ نیاز دارد. فکر می کنم نکته ای که در راه قهرمانی به تیم آسیب زد، بیشتر به خاطر گل نخوردن بازیکنان بود تا گل زدن. بعد از علیپور و طارمی که در سال های اخیر زوج خوبی در خط حمله بودند، پرسپولیس هیچ بازیکن مطرحی نداشت یا زوجی به اندازه دو مهاجمی که نام بردم نداشت.

در غیاب سیجلال کدام بازیکن می تواند نقش سرپرست تیم را بازی کند؟

عالیشاه، کمال یا امیری می توانند به عنوان یک لیدر در پرسپولیس نقش خوبی داشته باشند.

نظرت در مورد حضور یاران برزیلی و اسپانیایی در پرسپولیس چیست؟

هر سرمربی می تواند بهترین تصمیم را در انتخاب دستیاران خود بگیرد، اما به نظر من از نظر بدنسازی، مربیان کروات و مربیان شمال شرق اروپا بهترین هستند. مربیان برزیلی در کارهای تهاجمی و فانتزی بهتر عمل می کنند و در کارهای دفاعی و بستن یک تیم از پشت نمی توانند کمک چندانی به تیم کنند.

به نظر شما بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران کیست؟

در مورد بقیه مدافعان هم من خودم را بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران می دانم، البته در مورد بقیه مدافعان هم این را گفتم.

مدرک فنی شما برای اینکه می گویید بهترین هستید چیست؟

من 200 بار در تاریخ لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا بازی کرده ام که بازی های زیادی است. زمانی که در ایتالیا بازی می کردم بهترین مهاجمان جهان آنجا بودند، در حالی که اکنون بهترین مهاجمان جهان در چندین لیگ معتبر مانند ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه یا انگلیس پراکنده شده اند.

تیم ملی و شانس دور دوم ما چطور؟

با توجه به آشفتگی و بحرانی که در فدراسیون فوتبال خود داریم، شانس صعود از نظر تجربی معقول نیست مگر اینکه خیلی خوش شانس باشیم، اگرچه در فوتبال اتفاقاتی می افتد که قابل پیش بینی نیست.

اما پس از چند دوره بازی در جام جهانی، انتظار عمومی صعود از گروه است!

من حرف هایم را با دو، چهار و روی کاغذ گفته ام، اما توانایی بازیکنان ما هم موضوعی است که نمی توان به راحتی از کنارش گذشت.

در مورد کادر فنی صحبت کردید.

اسکوچیچ 0 تا 100 سابقه مربیگری در ایران داشته است. آنها یک دستیار خوب دارند، ماند وحید هاشمیان، اما فکر می کنم به یک دستیار اروپایی خارجی که در مدرسه مربیگری فوتبال اروپا بزرگ شده باشد، نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید