گلستانی ها به توافق شانگهای و واردات گاز از ترکمنستان امیدوار هستند

ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782605

طالبی گفت: خبرهای خوبی در زمینه حل مشکل واردات گاز از ترکمنستان به گوش می رسد که باعث افزایش فشار گاز در فصل سرما می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; جمهوری اسلامی ایران دومین ذخایر گازی جهان است و ایرانیان انتظار دارند با توجه به این ظرفیت بزرگ در کشور شاهد قطعی برق در زمستان به دلیل صرفه جویی در مصرف گاز نباشند.

قطعی برق به دلیل عدم توجه به زیرساخت ها و صدور مجوز مزارع دیجیتال

البته چند سالی است که این پدیده رخ می دهد و شاید ریشه اصلی آن در افزایش مصرف برق باشد که بخشی از آن به دلیل نبود زیرساخت های لازم در دولت تدبیر و امید و همچنین صدور مجوز برای معدنچیانی است که … بیشتر برق کشور را مصرف می کند.

اگرچه کارکنان توانیر در تلاش هستند تا با استفاده از آمارها نشان دهند که میزان مصرف برق توسط ماینرها در کشور ناچیز است، اما به نظر می‌رسد این تمرکز تنها بر روی صدور مجوزهای بیشتر برای راه‌اندازی مزارع ارز دیجیتال در کشور باشد که برای برخی از بزرگواران هزینه خواهد داشت. باد.

101ba149 9187 45c1 86c5 d1405fa1e508 خبر خاکستری

با این حال، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: بحث سوخت نیروگاه ها یکی از مهم ترین مسائل زمستانی است. مشکلی که سال گذشته به وجود آمد پر نشدن مخازن سوخت نیروگاه ها و اختلال در تامین سوخت نیروگاه ها در دوره گازرسانی بود.

وی می گوید: این مشکل منجر به کمبود سوخت در برخی نیروگاه ها شده است، از این رو امسال در یک ماه گذشته در اقدامی مشترک با وزارت نفت تلاش کردیم تا ناوگان حمل و نقل کشور را بسیج کرده و ذخیره سازی سوخت مایع را افزایش دهیم. نیروگاه ها، مخازن نیروگاه ها از میزان ذخایر در زمان مشابه در سال گذشته بیشتر است.

محرابیان معتقد است در صورت ادامه این شرایط برای رسیدن به ذخیره مطمئن، نگرانی برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه ها نخواهیم داشت.
اما بحث گازرسانی به استان گلستان که در انتهای خط عسلویه – سرحس قرار دارد در فصل زمستان بسیار حائز اهمیت است و مردم و اصناف نگرانند مانند سال گذشته با کمبود گاز مواجه شوند.

علی طالبی مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: بیش از 614 هزار مشترک گاز در استان گلستان داریم و گاز طبیعی 75 درصد سبد انرژی استان گلستان را شامل می شود.

e096aded f52e 4e09 918c f454373f98a3 خبر خاکستری

80 درصد گاز مصرفی استان گلستان در بخش خانگی و تجاری است

طالبی تاکید کرد: 80 درصد گاز مصرفی استان گلستان در بخش خانگی و تجاری است، اما با وجود اینکه در استانی که صنعت قوی نداریم، 15 میلیون مترمکعب گاز مصرف می کنیم که این رقم نیست. روند خوب برای دوز.

وی گفت: زنجیره صنعت گاز شامل پالایش، تولید، اکتشاف، انتقال و توزیع است. در استان گلستان حتی یک مترمکعب هم تولید نمی کنیم و باید از استان های دیگر گاز وارد شود اما خبر خوبی در زمینه حل مشکل واردات است.«از ترکمنستان گاز به گوش می رسد که فشار گاز را در فصل سرما افزایش می دهد. .

این مسئول گفت: وضعیت استان گلستان مساعدتر است و 100 درصد جمعیت شهری و 98 درصد روستاییان از گاز خط لوله بهره مند هستند.

طالبی یادآور شد: در فصل زمستان و فصل سرد افت فشار منجر به حذف واحدهای پرمصرف از زنجیره می شود و برای افزایش تولید سیمان و کاربردهای اصلی آن باید سوخت اصلی آن ذخیره شود و به همین دلیل است. استفاده غیر ضروری از آن ضروری است.سوخت و دو ماه ذخیره داشته باشد.

وی گفت: واحدهای پرمصرف صنایع تولیدی باید ذخیره سوخت اضطراری داشته باشند تا در صورت بروز مشکلات فنی یا افت فشار، این واحدها بتوانند به کار خود ادامه دهند و تلاطمی در عرضه و تولید نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید