گنبد سلطانیه در صدر بازدیدهای نوروزی / سیزدهم در استان زنجان برای فروش بلیت اماکن و موزه‌های تاریخی در ایام عید


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817428

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

ارجمند با بیان اینکه در بین اماکن تاریخی گنبد سلطانیه در راس بازدیدها قرار دارد، گفت: نزدیک به 4 هزار بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی انجام شد و استان زنجان در بین 31 استان دیگر در رتبه سیزدهم فروش بلیت اماکن تاریخی و موزه ها قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر ارجمند در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; مشخص شد: با توجه به شروع تعطیلات; 26 اسفندماه شاهد موج اول سفر در استان بودیم و در روزهای 26 و 29 اسفند تعداد قابل توجهی از مسافران نوروزی وارد استان شدند اما به دلیل جوی و بارش باران و برف از روز دوم فروردین مسافران کمتری وارد استان شدند. . شد.

وی افزود: از امروز شاهد افزایش حضور مسافران به ویژه در آثار تاریخی و مجموعه های گردشگری مانند گنبد سلطانیه، غار کتله هور، موزه نمک، بازار سرپوشیده و خشکشویی زنجان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه گنبد سلطانیه در راس بازدیدها قرار دارد و تعداد قابل توجهی از مسافران از این محوطه تاریخی بازدید کرده اند، گفت: با توجه به رتبه بندی گردشگران در محوطه های تاریخی؛ گنبد سلطانیه در راس بازدیدها قرار دارد. رتبه دوم برای رختشویی، سوم برای عمارت ذوالفقاری و نمکدان است.

وی گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی هفته آینده در استان بارندگی نخواهد داشت و این امر باعث می شود تا هفته آینده شاهد موج دوم ورود مسافران به استان باشیم و تا 13 فروردین تعداد قابل توجهی از مسافران و مسافران در گردشگران نوروزی حضور داشته باشند. از مکان ها.” تاریخی و موزه ها.

ارجمند در خصوص ورود مسافران و گردشگران خارجی به استان اذعان داشت: بیشتر گردشگران خارجی در اردیبهشت و خرداد که فصل بهار است و برنامه ریزی برای اعتلای مساجد به استان وارد می شود و بر اساس آمار، تورهای خارجی برای اواخر اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است. در ایام نوروز 30 گردشگر خارجی از گنبد سلطانیه دیدن کردند. این در حالی است که حجم گردشگران خارجی در این فصل در روستاها و عمدتاً در داخل کشور کم است.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار گردشگر از اماکن تاریخی استان بازدید کرده اند، خاطرنشان کرد: بلیت فروشی نسبت به سایر استان ها بهتر بوده و تا دیروز استان زنجان رتبه سیزدهم فروش بلیت را در بین اماکن تاریخی و موزه ها داشته است.31 این استان کشوری دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید