گندم مورد نیاز یک ساله کردستان در سیلو ذخیره می شود و مازاد آن به استان های دیگر ارسال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، شبکه های ضد انقلاب که این روزها همواره در راستای تشویش اذهان عمومی هستند، این بار با انتشار عکس های جعلی از بارگیری کامیون در معدن، آن را به سیلوهای استان نسبت داده و کیفیت را اعلام کردند. گندم کردستان جایی در استان است که وجود ندارد و دولت درصدد افزایش قیمت نان است، این در حالی است که فتحی، مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: بسیاری از روستاییان به سیلوهای گندم دسترسی ندارند و حمل بار برای آنها همیشه گران بوده است و با توجه به تلاش های کشاورزی استان مراکز تحویل گندم بیشتر از خریدار ارائه می دهد تا کشاورز به نزدیکترین سیلوها مراجعه کرده و خود را تحویل دهد. گندم با هزینه حمل کمتر.

فتحی همچنین گفت: یک سری از مراکز تعاون روستایی سیلو نیستند و فقط برای مدت کوتاهی در اختیار کشاورزان قرار می گیرند تا گندم را ذخیره کنند تا در زمان مناسب گندم به سیلوهایی با شرایط بهداشتی منتقل شود.

وی در ادامه گفت: زمانی که 200 هزار تن گندم مورد نیاز استان را از کشاورز خریداری می کنیم، نیاز خود را یک سال نگه می داریم و مابقی را به استان هایی که نیاز فوری به این محصول دارند صادر می کنیم.

مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: حواشی ایجاد شده توسط ضدانقلاب در خصوص افزایش قیمت یا کمبود گندم در استان، حاشیه های بی اساس و بی اساس است که تنها توسط یک سری ضد انقلاب ایجاد می شود. اذهان عمومی را آشفته کند

وی گفت: دولت در حال یارانه دادن به گندم است و در این زمینه تصمیمی برای قیمت نان گرفته نشده است زیرا قیمت فعلی نان گندم 4500 تومان است.

فتحی افزود: مراکزی که گندم در آن تخلیه می شود، مراکز تعاونی روستایی هستند که برای ذخیره گندم مناسب نیستند زیرا اگر به عنوان مثال در این فصل بارندگی داشته باشیم، گندم های ذخیره شده در این مراکز با مشکل مواجه می شوند.

وی بیان کرد: گاهی یک سری گندم مخصوص آرد سفید سایر استان ها به استان کردستان صادر می شود و این یک روال عادی است که هر ساله برای خرید، ذخیره سازی و صادرات به استان های دیگر توسط جهاد کشاورزی استان کردستان انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید