گیاهی که جوش های سر سیاه را از بین می برد/ خانم ها برای زیبایی از خواص نعناع استفاده کنند


ساعت: 18:25
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882982

بطول بیدانی گفت: جوش های سرسیاه زمانی به وجود می آیند که کثیفی و روغن وارد منافذ پوست شما شده و آنها را مسدود می کند، نعناع منافذ پوست شما را تمیز نگه می دارد و آنها را سفت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بتول بیدانی کارشناس طب سنتی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: نعناع گیاهی مفید برای سلامت پوست بانوان محسوب می شود و می توان از آن به صورت خام، خشک و چای استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نعناع فلفلی را به آبرسانی پوست کمک می کند، ادامه داد: نعناع در صورت استفاده با ترکیبات مناسب، با کوچک کردن منافذ پوست، رطوبت را در پوست نگه می دارد و همچنین پوست های خشک، تحریک شده، خارش دار را نرم و لطیف می کند.

بیدانی با اشاره به اینکه نعناع باعث تقویت پوست نیز می شود، افزود: نعناع یک قابض ملایم است که می توان از آن برای سفت شدن پوست استفاده کرد. این ماده ناخالصی ها را از منافذ پوست شما پاک می کند و آنها را بازیابی می کند تا پوستی صاف، نرم و مرطوب داشته باشید.

این متخصص با تاکید بر اینکه این گیاه بهترین درمان برای جوش های سر سیاه صورت است، تصریح می کند: جوش های سرسیاه زمانی ظاهر می شوند که کثیفی و روغن وارد منافذ پوست شما شده و آنها را مسدود می کند، نعناع منافذ پوست شما را تمیز و سفت می کند. با این کار می توانید از شر این جوش ها خلاص شوید و از بروز مجدد آن ها جلوگیری کنید.

وی بیان کرد: جوانسازی پوست یکی از دغدغه های زنان عصر امروزی است و برای این منظور معمولا به روش های شیمیایی و جراحی روی می آورند.

بیدانی با بیان اینکه نعناع فلفلی به جوانسازی پوست کمک می کند، افزود: مصرف موضعی نعناع باعث افزایش گردش خون و تغذیه پوست می شود. این کار پوست شما را جوان و سالم نگه می دارد زیرا این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که پوست شما را از آسیب های احتمالی سالم نگه می دارد.

این متخصص در نهایت خاطرنشان کرد: جراحی های زیبایی پرهزینه و دارای معایبی هستند اما درمان های گیاهی زیبایی با حفظ سلامت و مقرون به صرفه بودن هیچ ایرادی ندارد.

بیش از 20 نوع ماسک صورت را می توان با نعناع درست کرد که در زیر دو نمونه از این ماسک ها آورده شده است:

ماسک مرطوب کننده پوست:

نعنا را با روغن زیتون مخلوط می کنید (نعنا می تواند خشک یا مرطوب باشد) اما باید خوب مخلوط شود و گیاه غالب نعناع روی روغن زیتون تاثیر می گذارد. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید.

ماسک رفع جوش سر سیاه:

یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق عرق نعنا مخلوط کرده و خوب مخلوط کنید. سپس این ماسک را در حالت ماساژ و به آرامی با حرکات دایره ای روی پوست بمالید.

هنگام استفاده از این ماسک، تا زمانی که کاملا خشک و جذب نشده است، به هیچ وجه نباید صحبت کنید. بنابراین هنگامی که سفیده تخم مرغ روی پوست شما است، پوست خود را کاملاً ثابت نگه دارید تا چین و چروک ایجاد نشود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید