یادواره 40 شهید تیپ مردمی سپاه خراسان جنوبی برگزار می شود.


ساعت: 12:32
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920356

یادواره 40 شهید تیپ مردمی سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی 26 دی ماه در حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، سردار غلامعلی تنکی امروز چهارشنبه در دیدار با مردم شرکت کننده در یادواره شهدای تیپ انصارالرضا(ع) با نماینده ولی فقیه در استان گفت: تیپ انصارالرضا(ع) ) در دوران جنگ تحمیلی تشکیل شده است و با توجه به اینکه در آن زمان یگان های سپاه بعد از جنگ زیاد بودند، به یک سوم تقلیل یافتند و تیپ سوم انصارالرضا(ع) لشکر پنج نصر در جنوب مستقر شد. خراسان و در بحث های امنیتی سیستان و بلوچستان و جنوب استان خراسان جنوبی نقش آفرینی کرد.

فرمانده تیپ مردمی انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: شهدای این تیپ بیشتر به دلیل مسائل امنیتی و مظلومیت به شهادت رسیدند.

سردار تنکی با اشاره به اینکه از سال 95 به دستور فرمانده معظم کل قوا در مرزهای شرقی و خراسان جنوبی مستقر شده ایم، گفت: در مجموع در 32 سال گذشته که این یگان در بیرجند مستقر شده است. در مأموریت های مختلف شرکت کرده و تاکنون 40 شهید تقدیم انقلاب شده است.

وی از برگزاری یادواره شهدای تیپ مردمی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در 26 دی ماه در حسینیه جماران بیرجند خبر داد و تصریح کرد: در این یادواره از خانواده شهدا و سخنران اصلی دعوت می شود. سردار عبدالفتاح اهوازیان از یاران شهید والامقام سلیمانی خواهد بود.

فرمانده تیپ اصلی مردمی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: با توجه به اقدامات محرومیت زدایی، طرح آبرسانی 40 روستا را به نام این شهدا آذین بندی می کنیم و می کنیم. تا ژوئن یا تا هفته دولت سال آینده افتتاح شود.

سردار تنکی افزود: همچنین 40 سری جهیزیه به نام شهدای تیپ مردمی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) به نیازمندان اهدا می شود.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به 40 منزل مستضعفان و اهدای 220 وسیله گرمایشی به مستضعفین با کمک خیرین به یاد این شهدای عزیز در حال انجام است، گفت: کتاب «تاریخ از محراب آغاز شد» قرار می گیرد. بر روی این بنای تاریخی یافت شده است.

فرمانده تیپ اصلی مردمی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجرای 200 کیلومتر پروژه آبرسانی طی یک برنامه سه ساله در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پیش بینی می شود تا در پایان سال 1403 بیش از 20 خانوار و حتی 10 خانوار در این روستا وجود خواهد داشت که نباید در استان خراسان جنوبی کم آب باشیم.

سردار تنکی تصریح کرد: تاکنون بیش از 1000 دستگاه جهیزیه بین مستضعفان توزیع شده و 80 خانه برای مستضعفان ساخته ایم و همچنان در چهار شهرستان مرزی استان مشغول خدمت هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید