یحیی مربی و پیرو نجیب در راه است

حسین دوام درباره اعتراض باشگاه پرسپولیس به رای کمیسیون انضباطی در پرونده یحیی گل محمدی گفت: اعتراض ما دفاع از مظلومیت مربی نجیب و بزرگواری است که ادامه دهنده راه مرحوم دهداری و منصور امیر است. آصفی. وی ادامه داد: به صراحت می توانم بگویم مربیانی مانند یحیی گل محمدی که اصول اخلاقی را رعایت می کنند و اصول را رعایت می کنند در جامعه فوتبال ما چندان زیاد نیستند، باشگاه استقلال در بیانیه ای که پس از تصمیم گیری صادر کرد، حتی موادی را که به آن استناد می کند، کنترل نمی کند.

وی افزود: بند 1 ماده 54 صریح است اما اظهارات باشگاه استقلال که بیشتر جنبه تحریک آمیز دارد و گفته می شود نشر اکاذیب است به شرایطی اشاره دارد که دروازه محمد را از فوتبال منزوی می کند. ما به عدم حضور داور در جلسه کمیسیون انضباطی اعتراض داریم تا همه چیز بررسی و رسیدگی شود. ما معتقدیم که باید در 6-5 این موضوع را در نظر گرفت، اگر کسی فوتبالیست است و خاک زمین فوتبال را خورده است، می داند که مرداد یا حتی یک اشتباه دوبار کاشته شده می تواند تأثیر زیادی در نتیجه مسابقه داشته باشد. اعتراض ما فقط برای همان 6-5 صحنه نیست، بلکه به این مسائل هم می پردازیم.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: من از نظر قانونی صحبت می کنم، حداقل 6 ماه محرومیتی که باشگاه استقلال در بیانیه خود عنوان کرده مربوط به مواردی مانند مشت، لگد یا آرنج است. سابقه ای که باشگاه استقلال در بیانیه خود به آن اشاره کرده است به هیچ وجه به مربی تحصیل کرده پرسپولیس نسبت داده نمی شود. موارد مندرج در ماده 55 آیین نامه انضباطی و مدارک ارائه شده منتسب به مربی فهیم ما نمی باشد.

دوام افزود: در جریان بازی دیدیم که سرمربی حریف وارد زمین شد و در عین حال تاخیری که باشگاه استقلال در بیانیه خود عنوان کرد از جمله کارهایی است که سرمربی او انجام داد. مواردی داریم که حتی وزیر ورزش هم اردوی استقلال در دوبی را به آنها یادآوری کرد و گفت حیف است آنها را مطرح کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که باشگاه پرسپولیس چگونه از یحیی گل محمدی دفاع می کند، پاسخ داد: قانونگذار در بحث جرایم شرایطی از جمله اظهار ندامت و اظهاراتی را پیش بینی کرده است که در دادگاه شنیده می شود. یحیی گل محمدی در دوران مربیگری و بازیگری تجربه مثبتی دارد. اعضای کمیسیون انضباطی از فرهیختگان جامعه ما هستند و قضات آن درباره حقوق مردم قضاوت می کنند. اگر قوه قضائیه تخلف شود سنگ سنگسار نمی شود.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس افزود: البته حکم پرونده هنوز اعلام نشده و از طریق رسانه ها در جریان این محکومیت قرار گرفتیم. من باید به مسائل حقوقی بپردازم و حتی اگر این رای در سیستم قرار می گرفت به من نمی رسید. ابتدا باید اخطار رسمی را دریافت می کردم، اما صبح از طریق باشگاه پیگیری کردم که این رای هنوز اعلام نشده است.

وی در ادامه گفتگو با برنامه ورزشگاه افزود: ما مدعی هستیم که انگیزه صادقانه و سوابق فردی که تخلف را به او نسبت می دهیم مورد رسیدگی کمیسیون انضباطی قرار گیرد. انتظار داریم اعضای کمیسیون انضباطی لحظات مثبت گل محمدی را در نظر بگیرند و متوجه شوند که او در این فصل چه مشکلات روحی و روانی داشت.

وی درباره اینکه آیا مشکل حساب پرسپولیس حل شده است، توضیح داد: این مشکل به دلیل عدم برگزاری جلسه باشگاه است اما هنوز حساب پرسپولیس باز نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید