یزد در تعطیلات نوروزی در بالاترین سطح آمادگی قرار داشت / بیش از 50 هزار متر گلکاری و کاشت در یزد


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817600

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر یزد:

ابوترابی گفت: یزد در نوروز چه از نظر ساختمانی و چه از نظر خدمات شهری و ظاهری در بالاترین سطح آمادگی قرار داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن ابوترابی عضو شورای شهر یزد و رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه بیش از 50 هزار متر گلکاری و کاشت در یزد با حضور مسافران انجام شده است، گفت: در یزد در سال های اخیر بی سابقه بوده است.

وی گفت: امسال بحمدالله یزد میزبان مردم عزیز کشورمان است و دو سال بعد که محدودیت های سفر به دلیل گسترش تاج وجود داشت، امسال دوباره شاهد رونق سفر هستیم.


* امسال مسافران توجه ویژه ای به یزد داشتند

ابوترابی ادامه داد: امسال مسافران توجه ویژه ای به یزد داشتند و این شهر و استان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند. همچنان شاهد حضور پرشور گردشگران در این شهر هستیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: یزد به دلیل برخورداری از فرهنگ بسیار غنی و معماری خاص اسلامی و ایرانی، ویژه مورد توجه تمامی گردشگران داخلی و خارجی است.

ابوترابی گفت: امسال همه شوراها و شهرداری ها تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا شهر را هم برای ساکنان یزدی و هم برای مسافران نوروزی به طور کامل آماده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم یزد همواره به مهمان نوازی زبانزد بوده اند، خاطرنشان کرد: یزد بحمداللَّه همواره به عنوان شهری جهانی و شهری در دل مردم شناخته شده است و به همین دلیل به این سفر علاقه مند است. قلب همه مردم.”


* نوروز 1401 یزد در بالاترین سطح آمادگی برای نوروز بود

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد ادامه داد: امسال شورای اسلامی شهر و شهرداری تمام توان و تلاش خود را به کار گرفتند. بالاترین سطح آمادگی را برای نوروز داشته باشید.

ابوترابی گلکاری را یکی از متداول ترین اقدامات در شهر یزد می داند و می افزاید: امسال بیش از 50 هزار متر در زمینه پرورش گل و نهال کاری انجام شده است تا چهره شهر را به سمت زیبایی سوق دهد.


* یزد در عید نوروز لباس نو پوشید

وی به رنگ آمیزی گسترده میزها و گاردریل ها در سطح شهر اشاره کرد و افزود: شهر یزد در ایام نوروز لباس های نو و زیبایی به تن می کرد و تمام تلاش می شد تا این لباس بسیار زیبا، زنده و مناسب باشد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد ادامه داد: در حوزه نقاشی تلاش شد تا موضوع کاری بسیار زیبا و جذاب برای مخاطبان در نظر گرفته شود که برای مسافران نوروزی و یزدی مفید است. شهروندان

ابوترابی گفت: در بحث المان های نوروزی سعی شد به این موضوع توجه ویژه شود و در کنار نورپردازی برخی آثار تاریخی و مترو، زیبایی خاصی به شهر داده شود.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته اقدامات خوبی انجام شده است خاطرنشان کرد: امسال زیبایی شهر نسبت به سال های گذشته بسیار افزایش یافته است و این را مدیون زحمات چند ماهه شهرداری هستیم.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد تلاش برای پاکسازی شهر را از دیگر اقداماتی دانست که به آن توجه ویژه ای شد و گفت: بحمدالله کارهای زیادی در این زمینه انجام شده و بسیاری از شهروندان قدردان این پاکی هستند. و زیبایی.”


* از تمامی ظرفیت ها برای اقامت در استان یزد استفاده شده است

ابوترابی با بیان اینکه هم اکنون تعداد زیادی از مسافران نوروزی به یزد سفر کرده اند، تاکید کرد: اکثر هتل ها، اقامتگاه ها و بوم گردی های یزد پر است و حتی بسیاری از آن ها قبل از عید نوروز تکمیل شده و ظرفیت مدارس، دانشگاه ها و مسافرخانه ها نیز وجود دارد. استفاده می شود. .

وی گفت: طی دو روز گذشته از نقاط مختلف شهر به ویژه بافت تاریخی بازدید کردم و استقبالی که امسال از شهر یزد داشتم به نظرم در سال های گذشته بسیار کم بود.


* این حجم از حضور مسافر در یزد در سال های اخیر بی سابقه بوده است

عضو شورای میراث جهانی یزد ادامه داد: این روند همچنان ادامه دارد و خدا را شکر که همه مردم یزد در تلاش هستند تا از این مهمانان به یزد استقبال کنند.

ابوترابی افزود: به نظر می رسد این حضور نسبت به سال های گذشته با افزایش بسیار چشمگیری مواجه باشد و نسبت به جمعیتی که امسال در سال های گذشته شاهد بودیم کمتر دیده ایم.

وی افزود: نکته بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اقدامات بسیار ویژه ای در بافت تاریخی انجام شده است و از شهروندان می خواهیم از این امکانات استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید