در طرح خانواده محور نوروزی/چهارشنبه سوری آمادگی حضور بیش از 3 هزار نیروی انتظامی در استان کرمانشاه را نداریم.


ساعت: 17:57
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815532

سردار علی اکبر جاویدان گفت: در ایام نوروز بیش از 3500 نیروی انتظامی در آماده باش کامل در طرح نوروزی هستند و همچنین 700 تا 800 نیرو از استان های دیگر برای همکاری به استان اعزام می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، سردار علی اکبر جاویدان روز دوشنبه در نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید پوریا نظری اظهار داشت: خط قرمز نیروی انتظامی امنیت و آسایش مردم و نحوه ایثارگری ایشان شهادت یک فداکار است. و پلیس وظیفه شناس که برای حفظ نظم و امنیت و حفظ آرامش شهروندان جان خود را فدای اسلام کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: امنیت یک حوزه بسیار مهم و یک نیاز ضروری و همیشگی است و همه پیشرفت ها و موفقیت ها در همه زمینه ها در بستر این امنیت تضمین می شود.

وی گفت: ما در پازل امنیتی نقش کلیدی داریم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، رکن اصلی امنیت داخلی کشور بر عهده نیروی انتظامی است و پذیرفته ایم که در این زمینه ایفای نقش کنیم. امنیت. و صلح.”

سردار جاویدان گفت: راهبرد ما ارتقای امنیت است و برای این معضل با تمام توان تلاش و فداکاری می کنیم و با روحیه انقلابی تلاش می کنیم خلاءها را پر کنیم و سند شهدایی است که در این راستا تقدیم می کنیم.

وی همچنین به نقش رسانه ها در ایجاد امنیت اشاره کرد و گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی، انتشار اخبار و توصیه ها و تصمیم گیری ها نقش مهمی در امنیت دارند.

سردار جاویدان گفت: روش عمل ما در مجموعه پلیس مدارا با مردم است و باید بدون رحم و مهربانی به مردم خدمات رسانی کنیم، البته با افرادی که قانون شکن هستند و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم می کنند کار می کنیم. مردم و تمرکز بر آرامش مردم بسیار سخت خواهد بود و با آنها هیچ امتیازی نخواهیم گرفت و معتقدیم دستی که علیه مردم و کارگزاران دراز شده است باید قطع شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود شعار امسال پلیس را پلیس، اطلاعات، قانون مداری و نشاط بهاری اعلام کرد و گفت: سال گذشته سال هوشمندی پلیس و استفاده حداکثری از سامانه های ماموریتی بود.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: ما در چارچوب قانون عمل می کنیم و انتظار داریم همه کارها بر اساس قانون جمهوری اسلامی باشد و هیچ کار غیرقانونی در این راستا انجام نشود چرا که ما نقش قدرت را داریم و انتظار داریم مردم تمکین کنند. قانون.» به عنوان شهروند عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به طرح نوروزی امسال گفت: در ایام نوروز با توجه به تعطیلات و افزایش سفر به نوروز، کار پلیس در حوزه های مختلف از جمله ترافیک، امنیتی، ضد سرقت و اماکن خرید و تفریح ​​دوچندان می شود. “

سردار جاویدان گفت: با توجه به پیش بینی افزایش سفرها در نوروز امسال، نیاز است تا کار در حوزه ترافیک دوچندان شود و حضور پلیس نیز در پهنه جهانی اورامانات بیشتر محسوس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه پیشگیری اولویت اول نیروی انتظامی است و در عین حال بحث مبارزه با جرم و جنایت نیز با جدیت تمام خواهد شد.

سردار جاویدان اذعان داشت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر هم اکنون در حال اجراست.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، تردد منازل و اثاثیه در ایام نوروز ممنوع است و باید با مجوز پلیس محل انجام شود.

سردار جاویدان افزود: در ایام نوروز بیش از 3 هزار و 700 نیروی انتظامی در طرح نوروزی در آماده باش کامل هستند و همچنین 700 تا 800 نیرو از استان های دیگر نیز برای همکاری به استان اعزام می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 26 کلانتری در مبادی ورودی شهرها و مراکز تفریحی استان مستقر می شود و همچنین 75 تیم مادی و 15 تیم نامحسوس محورهای استان را رصد می کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین گفت: تردد با 670 گشت موتوری و اکیپ های پلیس راهور 174 کنترل شد.

سردار جاویدان در ادامه به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: آیین چهارشنبه سوری از جمله مراسمی است که در گذشته شرایط خوب و امنی داشت اما متاسفانه به مرور زمان تغییر کرد و افراد مغرض آن را به صحنه تبدیل کردند که به خطر می اندازد. سلامت جامعه.»

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: علیرغم اینکه همه ساله نسبت به خطرات هشدار می دهیم، متاسفانه شاهد حوادث دلخراشی هستیم و برخی به سلامت خود و حقوق دیگران احترام نمی گذارند.

وی ادامه داد: استفاده از مواد منفجره در امشب باعث ایجاد رعب و وحشت و برهم زدن آرامش جامعه می شود و پلیس قطعا با افراد مخرب برخورد خواهد کرد.

سردار جاویدان گفت: اقداماتی را برای برخورد با عرضه کنندگان مواد قابل اشتعال غیرمجاز آغاز کرده ایم و توصیه می کنیم جوانان با این مواد سلامت خود را به خطر نیندازند و بزرگسالان نیز توجه کنند چرا که این امر می تواند بسیار خطرناک باشد.

وی افزود: ما مکان خاصی برای جشن امشب نداریم و برخی شایعات در این زمینه را رد می کنیم اما با برگزاری این مراسم بر اساس اصل محله و خانواده مشکلی نداریم و از والدین می خواهیم که مراقب سلامتی خود باشند. ، خانواده و بچه باشید.

سردار جاویدان همچنین از سرکوب شدید عرضه کنندگان مواد محترقه خبر داد و گفت: هر واحدی که اقدام به فروش مواد محترقه غیرمجاز کند تا پایان تعطیلات با دستور قضایی پلمب می شود.



فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه گزارشی از عملکرد 11 ماهه پلیس ارائه کرد و گفت: در این مدت 3 درصد افزایش مشکل سرقت داشتیم که در 65 درصد آن سارقان دستگیر شدند. “

وی افزود: برخورد با اراذل و اوباش نیز در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از 74 قتل در 11 ماهه امسال در استان خبر داد و گفت: 90 درصد قاتلان در اسرع وقت شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اذعان داشت: در این مدت 1479 دستگاه خودرو به دلیل رانندگی و آلودگی صوتی توقیف شد.

وی افزود: در این مدت 516 مورد تیراندازی داشتیم که از این تعداد 501 مورد شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته سردار جاویدان، 108 نفر در تصادفات پلیس راهور جان خود را از دست دادند که 16 درصد افزایش داشت و در کلانتری راهور 175 فوتی داریم که نسبت به سال قبل 4 درصد کاهش داشته است.

سردار جاویدان از افزایش 74 درصدی جرایم در حوزه پلیس فتا خبر داد و گفت: 88 درصد آنها کشف و در مجموع 21 میلیارد تومان به مالباختگان عودت داده شده است.

وی افزود: بیش از 4 هزار تن انواع مواد مخدر در حوزه مواد مخدر کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 3300 خرده فروش و 2827 معتاد دستگیر شدند، 36 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید