یکسان سازی ارز از ضرر و زیان دولت و رانت و فساد به نفع افراد خاص جلوگیری کرد


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837438

ولی الله فرزانه گفت: ارز ترجیحی به عده ای و معدودی داده شده که به بهانه کالاهای اساسی از این امتیاز برای رانت، فساد و قاچاق استفاده کرده اند و هیچ تاثیری در اقتصاد بشری نداشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولیولا فرزانه در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در خصوص لغو ارز ترجیحی اظهار داشت: مجلس بر اساس تشخیص سود ارزی، فروش نفت و شرایط اقتصادی به دولت دستور می دهد ارز ترجیحی را حذف کند تا ارز ترجیحی حذف شود. .

وی افزود: یکی از انتظارات مجلس از دولت، آمادگی زیرساخت ها برای جلوگیری از فشار اقتصادی به ویژه برای اقشار آسیب پذیر است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به بی تدبیری دولت گذشته در ارز ترجیحی تاکید کرد: باید ارز ترجیحی به برخی تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای اساسی مورد نیاز مردم داده می شد تا فشار اقتصادی کاهش یابد. .

عضوکمیسیون برنامه محاسبات و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نواقص ارز ترجیحی گفت: داشته اند.

فرزانه گفت: با توجه به اینکه بیشتر گندم جهان توسط اوکراین و روسیه تامین می شود، با شروع جنگ بین دو کشور، قیمت گندم در دنیا افزایش یافته و یکی از مزیت های حذف ارز ترجیحی این است که جلوگیری از قاچاق آرد یارانه ای «این یارانه اکنون به نفع مردم به نانوایی ها تعلق می گیرد.

وی گفت: با ادغام ارز، زیان دولت در خرید ارز 23 هزار تن و فروش 4 هزار و 200 تن بوده و از رانت و فساد به نفع افراد خاص جلوگیری شد.

نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به انتقادات مجلس به دولت با حضور وزرا در مجلس، افزود: برنامه ریزی ها برای پرهزینه شدن از اجرای طرح است.

فرزانه خاطرنشان کرد: یارانه آرد نانوایی ها با توجه به میزان خرید مردم به آنها تعلق می گیرد و این طرح در چند استان به صورت آزمایشی اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه منتظر لایحه دولت برای جلوگیری از فشار اقتصادی به مردم از سوی جامعه هستیم، تاکید کرد: دولت باید شرایطی را ایجاد کند که حذف ارز ترجیحی فشار اقتصادی مضاعفی به مردم تحمیل نکند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید