یکسان سازی حقوق بازنشستگان در روند اجرا

یکسان سازی حقوق بازنشستگان در روند اجرا

همسان سازی حقوق بازنشستگان هر ساله با تصمیم دولت تغییر و افزایش می یابد. یکسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است. همسویی حقوق بازنشستگان با نوسانات تورم باید تغییر و بر همین اساس افزایش یابد تا معیشت بازنشستگان دچار مشکل نشود. حسین سوری (فعال اتحادیه سراسری بازنشستگان) از دو افزایش برای همسان سازی دستمزد بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد. افزایش همسان سازی حقوق بازنشستگان همچنان در بلاتکلیفی است و این موضوع بازنشستگان را بیش از گذشته نگران می کند.

رحمت الله پورموسی; این فعال کارگری پیگیری و ساماندهی قراردادهای کارگری را مهمترین اولویت وزیر کار از زمان انتصاب وی به این وزارتخانه دانست و گفت: در شرایط فعلی مهمترین دغدغه جامعه کارگری بحث امنیت شغلی است. و قراردادهای کار همچنان یک مشکل بزرگ برای کارگران است. لغو رای 179 دادگاه اتحادیه اروپا نیز در دستور کار قرار دارد و انتظار داریم با حضور وزیر کار هر چه زودتر این موضوع حل شود.

وی افزود: مشکل دیگر بحث اشتغال است که یکی از معضلات جدی کشور محسوب می شود و باید برای ایجاد اشتغال و مشاغل جدید برنامه مدونی داشته باشیم.

این فعال کارگری در ادامه از نظرات مشورتی تشکل های کارگری و کارفرمایی در تصمیم گیری ها استفاده کرد و گفت: از وزیر کار انتظار داریم تیمی قوی از نخبگان کارگری برای کمک به اداره این وزارتخانه بزرگ تشکیل دهد و مدیران مجرب و متخصصانی را جذب کند. انگیزه لازم برای پیگیری سوالات و مشکلات کارگران و مستمری بگیران.

پورموسی خاطرنشان کرد: آقای مرتضوی با توجه به سوابق خود مدیری توانمند است و امیدواریم این کارنامه در وزارت کار به او کمک کند و مشکلات پیش روی جامعه کارگری به ویژه مستمری بگیران را با درایت و جدیت حل کند.

وی بر پرهیز از نگاه های سیاسی در وزارت کار تاکید کرد و گفت: وزارت کار هدف بزرگ مردم است، فارغ از مسائل سیاسی، مشکلات صنفی باید با جدیت پیگیری شود و دستمزد، دستمزد و ارتقای آن. وضعیت معیشتی کارگران و مستمری بگیران از مهمترین مطالبات صنفی است.

این فعال کارگری با بیان اینکه 65 درصد مستمری بگیران در کشور حداقل دستمزد دارند، گفت: موضوع معیشت مطالبه مستمری بگیران است و بر همین اساس از وزیر کار انتظار داریم 25 درصد باقیمانده تعدیل اجتماعی را در دستمزدها اعمال کند. بازنشستگان تامین اجتماعی قبل از پایان سال جاری اجرایی می شود زیرا این موضوع بر حقوق و درآمد مستمری بگیران تاثیر دارد.

پورموسی همچنین تجهیز بیمارستان های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، کاهش هزینه های درمانی و توسعه مراکز تامین اجتماعی را از دیگر خواسته های مستمری بگیران عنوان کرد.

سخنگوی دولت در توییتی نوشت:

دولت پس از وعده قبلی لایحه تقسیم تناسبی حقوق کارمندان و همچنین مستمری بگیران و مستمری بگیران با دو شرط فوری را به مجلس فرستاد و سقف افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان تعیین شد.

علی بهادری گفت: با خواست خداوند با همکاری مجلس حقوق مسئولان محترم و مستمری بگیران افزایش می یابد.

وی با بیان اولویت هایی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای مدیریت این وزارتخانه در نظر بگیرد، گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برنامه ریزی دقیقی برای مدیریت شرکت های زیرمجموعه این وزارتخانه داشته باشد. و این موضوع همچنین برنامه ریزی برای حل مشکلات صندوق های بازنشستگی از دیگر موارد مهمی است که وی باید در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید