یکی از دلایل اصلی قهرمانی استقلال

یکی از دلایل اصلی قهرمانی استقلال

علی لطیفی بازیکن سابق استقلال درباره دیدار این تیم مقابل رفسنجان گفت: بازی زیبایی بود. همانطور که انتظار داشتیم هر دو تیم لحظه ای در حمله به دروازه کوتاهی نکردند. بازی برای دقایقی شبیه بسکتبال بود و توپ همچنان خونه به خونه حرکت می کرد. مردم عاشق تماشای چنین فوتبالی هستند. فوتبال اگر تهاجمی و گل آلود نباشد زیبایی خود را از دست می دهد.

وی افزود: تیم مس با این فکر به میدان آمد که در دقایق ابتدایی و حتی قبل از دقیقه 5 گلزنی کند. سرعت توپ و پاس های عمقی ارسالی هافبک های تیم مس کرمان به 18 قدم، باعث شد تا متوجه شویم مس می خواهد استقلال را سریع غافلگیر کند. اما ضد حمله سریع استقلال و ضربه حسین زاده به دروازه آنها مس را کمی عقب راند.

بازیکن سال های گذشته استقلال ادامه داد: البته نباید از توانایی های حسین حسینی غافل شد. دروازه بان خوب استقلال در این فصل بار دیگر ارزش های خود را در این دیدار به نمایش گذاشت و یکی از عوامل موثر در کسب عنوان قهرمانی بود. البته سیلوا و عارف گلامی نیز در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشتند. آنها به درستی پوشش دادند و وقتی یکی جلو می رفت، دیگری پشت سر آنها را پر می کرد. در مجموع قبلا هم گفته بودم که نظم تیمی استقلال از نظر دفاعی منحصر به فرد است.»

لطیفی گفت: از جلو تا عقب همه در دفاع یکسان عمل می کنند و همین باعث شده حتی تیمی مثل مس رفسنجان نتواند به استقلال گل بزند. این تیم که در جدول رده بندی 38 گل به ثمر رسانده بود در دیدار با استقلال حتی یک بار هم نتوانست دروازه این تیم را باز کند. همه اینها ثابت می کند که استقلال به اندازه یک تیم قهرمان، قهرمان بازی می کند.

لطیفی با اشاره به توانایی های هافبک های استقلال گفت: حضور نفراتی مانند مهدی پور و زبیر نیک نفس در میانه زمین تیم استقلال باعث شد تا این تیم در بحث دریافت توپ از حریف موفق باشد. وقتی این دو نفر با حسین زاده که پشت سر مهاجم استقلال بازی می کند ترکیب می شوند شرایط خطرناکی برای حریف ایجاد می کنند. کوین یمگا و جعفر سلمانی هم حواس مدافعان دو طرف محوطه جریمه حریف را پرت می کنند تا فردی مثل حسین زاده بتواند در سایه مهاجم مناسبی شود و گلزنی کند.

مهاجم سابق استقلال یادآور شد: نباید فراموش کنیم که استقلال یکی از بهترین تیم های این فصل را در بحث هجومی در خانه شکست داد. کپر رفسنجان یکی از تیم هایی است که شاید در دفاع چندان خوب نباشد اما از نظر هجومی جزو دو تیم اول این فصل بود. اما استقلال ثابت کرده که چقدر شایسته قهرمانی است.

مجیدی تصمیم درستی برای سرمربی ایتالیایی خود گرفت/ کاش نفت مسجد سلیمان هم بالای جدول بود

لطیفی همچنین نسبت به دیدار آینده استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان هشدار داد و گفت: بازی با تیم های پایین همیشه خطرناک است. چنین بازی هایی مانند راه رفتن روی لبه تیغ است. اگر استقلال در هفته آخر بخواهد حریف خود را دست کم بگیرد ممکن است اتفاقی برای او بیفتد که هیچکس انتظارش را ندارد اما با شناختی که از کادر فنی استقلال در این فصل گرفتیم قطعا مجیدی و دستیارانش چنین برنامه ای را در نظر نخواهند گرفت.

وی ادامه داد: حضور فردی مثل گابریل پین در کنار فرهاد مجیدی باعث می شود استقلالی ها نتوانند تصمیمات شخصی بگیرند. جایی خواندم که این مربی در مصاحبه با رسانه های ایتالیایی گفته فرهاد مجیدی اخیرا از او می خواهد با بازیکنان صحبت کند. این ایده بسیار خوبی از فرهاد مجیدی است. زیرا مطمئناً مربی که در کادر فنی تیم ایتالیا بوده و تجربه مربیگری در بالاترین سطح فوتبال اروپا را داشته، می داند چگونه از تندروی بازیکنان استقلال و یا سهل انگاری آنها جلوگیری کند.

پیشکسوت استقلال در پایان تاکید کرد: امیدوارم استقلالی ها مثل بازی با عسل رفسنجان با قدرت به زمین بیفتند. استقلالی ها در هفته های اخیر ثابت کرده اند که هر بار مقابل تیم های انتهای جدولی تا حدودی آن ها را دست کم گرفته اند اما هر چه حریف ضخیم تر باشد، استقلال بهتر می ایستد. دوست دارم نفت مسجد سلیمان تیم اول جدول باشد. به هر حال امیدوارم این دیدار بدون باخت به پایان برسد تا استقلال فصل را با رکوردی بی نظیر به پایان برساند.

دیدگاهتان را بنویسید