یک توصیه مستقل مهم به اسکاچ

یک توصیه مستقل مهم به اسکاچ

حسن روشن در خصوص نتایج تیم ملی فوتبال ایران و سریع ترین صعود تیم ملی به جام جهانی افزود: باید به کسانی که این انتخاب ها را داشتند تبریک گفت. وضعیت تیم ملی در شرایط بدی قرار داشت و هیچکس روزهایی را که صعودمان به جام جهانی در هاله ای از ابهام بود فراموش نمی کند. نتایج بدی داشتیم اما با یک انتخاب خوب شرایط به نفع کشورمان تغییر کرد و امروز یک صعود دلپذیر، راحت و شیرین را تجربه می کنیم.

وی تاکید کرد: اتفاق دیگری که رخ داد و به نظر من به کادر فنی کمک زیادی کرد و نتایج بدست آمده حضور دو بازیکن سابق ملی پوش و البته سرشناس فوتبال ایران بود. کریم باقری به کادر فنی اضافه شد که در جریان بازی و حضورش به عنوان مربی در پرسپولیس موفق عمل کرد و دیدیم در تیم ملی هم مثمر ثمر است. از سوی دیگر وحید هاشمیان حضور موفقی در کنار دراگان اسکوچیچ داشت و مجموعه اتفاقات و تصمیمات اتخاذ شده در نهایت منجر به صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2022 قطر شد.

پیشکسوت استقلال حفظ آرامش و دوری از حاشیه ها را یکی از عوامل موفقیت تیم ملی ایران می داند و می گوید: در همان شرایطی که لحظات سختی داشتیم و حتی خوشبین ترین هوادار فوتبال هم نمی توانست تیم ملی را تصور کند. امروز که برمی گردیم نتیجه همان آرامش را می بینیم.

روشن یادآور شد: البته باید به نکته مهمی اشاره کنم و فراموش نکنیم که جام جهانی با مسابقاتی که تاکنون در آن شرکت کرده ایم بسیار متفاوت است. بدون شک تیم های حاضر در جام جهانی بسیار بهتر و قدرتمندتر از تیم های قاره کهن هستند و با تمرینات بهتر و شرایط بهتر در قطر خواهند بود. البته شرایط کاری سخت تر خواهد بود و باید همیشه برنامه ریزی کرد.

وی تاکید کرد: تیم های مطرح فوتبال دنیا توجه زیادی به آکادمی ها و تیم های پایه خود دارند و این موضوع حلقه مفقوده فوتبال کشورمان است. قبول دارم که نتایج خوبی به دست آمده است اما امیدوارم به باد این نتایج نخوابیم و به فکر برنامه ریزی و کار بیشتر باشیم. باید روی تیم های پایه و آکادمی ها خوب کار کنیم تا چرخه انتقال بازیکنان از رده های پایه به تیم بزرگسالان دچار نقص نشود.

روشن در پاسخ به این سوال که آیا برخی از مربیان و کارشناسان معتقد به تغییر یا تقویت کادر فنی جام جهانی هستند، گفت: به نظر من این اشتباه است زیرا کادر فنی فعلی شناخت خوب و کاملی از تیم ملی دارد و در شرایط موجود می تواند. راه حل های مختلف خوب. . تیم ملی اکنون بیش از هر چیز به بازی های دوستانه و تمرینات مناسب نیاز دارد. تا زمانی که زمان داریم باید مسابقات تدارکاتی را برای شاگردان اسکوچیچ تدارک ببینیم تا مقابل تیم های قدرتمندتر محک بزنند و با آمادگی کامل برای جام جهانی آماده شوند.

وی درباره استفاده از برخی بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی نیز افزود: بدون شک سرمربی تیم خیلی بهتر از بازیکنانش می‌داند. استفاده از چند بازیکن در پست های غیرتخصصی و استفاده از امید نورافکن در پست آخر دفاع در دیدار با امارات فکر می کنم به شناخت او از این بازیکن برمی گردد. او در آن زمان در تیم بود و شاید هماهنگ تر از بقیه بود و شرایط می توانست به تیم ملی کمک کند. شاید او دیدگاه دیگری دارد که باید به آن احترام گذاشت.

ملی پوش اسبق ایران در پاسخ به این سوال که در این شرایط چه توصیه ای دارد، گفت: توصیه من این است که در دیدارهای پیش رو از بازیکنان ذخیره استفاده کنید تا بتوانند خودشان را نشان دهند. با وجود مدافعانی چون علیرضا بیرانوند شاید حضور یک دروازه بان دیگر در دروازه جدی گرفته نمی شد اما به امیر عابدزاده جوان فرصت دادند و او نشان داد که شایسته این اعتماد است. بازیکنان جوانی در تیم ما هستند که مشتاق بازی در تیم ملی هستند و می خواهند خودشان را نشان دهند. به نظر من اگر به آنها فرصت داده شود و بتوانند خود را در تیم ببینند، این شانس را خواهند داشت که خودشان را به اسکوچیچ ثابت کنند و حتی در تیم اصلی بازی کنند.

تیم ملی فوتبال ایران برای ادامه عملکرد درخشان خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در هفته هشتم مقدماتی جام جهانی 2022 در گروه اول، در دیدار خانگی مقابل امارات به پیروزی رسید. در قاره آسیا و تیم مهارنشدنی “دراگان اسکوچیچ” که از قبل تصمیم به ادامه بازی گرفته بود با یک گل “مهدی طارمی” به پیروزی رسید.

تیم ایران هفته گذشته با پیروزی مقابل عراق تصمیم گرفت به جام جهانی قطر صعود کند اما امارات برای صعود به پلی آف نیاز مبرمی به امتیاز داشت.

دیدگاهتان را بنویسید