اسکاچ نمی داند چگونه از این ستاره استفاده کند!

اسکاچ نمی داند چگونه از این ستاره استفاده کند!

تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین دیدار مقدماتی جام جهانی مقابل لبنان پیروز شد که به دلیل دعوت نشدن تیم ملی مهدی طارمی، اسکوچیچ و سامان کودوس را در ترکیب قرار داد. اما این بازیکن در نیمه دوم معاون اول تیم ملی بود و جای خود را به میلاد محمدی داد.

کودوس در دقایقی که مقابل لبنان بازی کرد نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد تا حضورش در ترکیب اصلی تیم ملی مقابل سوریه به مصاف اما و اگر خواهد رفت. به نظر می رسد او که بازی برای ایران را در چهارراه تیم ملی سوئد و تیم ملی ایران انتخاب کرده بود از این انتخاب پشیمان است و شاید اگر زمان به عقب برگردد، کودوس بازی در تیم ملی سوئد را انتخاب کند.

یکی از مهم ترین دلایلی که کودوس نمی تواند در تیم ملی درخشان ظاهر شود این است که سبک بازی او در فوتبال ایران ناهماهنگ است. در غیر این صورت بازیکنی که در دو دوره قهرمانی معتبر فرانسه و انگلیس می درخشد چطور می تواند در تیم ملی بازیکن موثری نباشد.

اگر در زمان حضور کیروش به او انتقاد می شد که این مربی نمی تواند برای کودوس بازی کند، حالا که مربی دیگری هدایت تیم ملی را برعهده دارد این مشکل همچنان وجود دارد. با توجه به توانایی های فنی کودوس، اسکوچیچ باید به دنبال راه حلی باشد تا تیم ملی بتواند از این توانایی ها نهایت استفاده را ببرد. اگرچه چنین چیزی بعید به نظر می رسد; زیرا تفکر اسکوچیچ مبتنی بر نتیجه گرایی است که در آن خلاقیت وجود ندارد.

با این شرایط کودوس در انتهای راه با تیم ملی دیده می شود. تصمیمی که در وهله اول فوتبال ایران است که از آن متضرر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید