یک زن آمریکایی اعتراف کرد که 100 عضو داعش را در سوریه آموزش داده است

او همچنین اعتراف کرد که قصد حمله به دانشگاهی در ایالات متحده را داشته است.

آلیسون فلاک آکرن، 42 ساله، که در دادگاه به عنوان یک مادر و معلم توصیف می شود، آخرین بار در 8 ژانویه 2011 به آمریکا سفر کرد، سپس به مصر و لیبی سفر کرد و در نهایت در سال 2014 در سوریه مستقر است.

به گفته شاهدان دولتی، آکرن طرح خود برای حمله به آمریکا را به یک منبع دولتی خارجی ارائه کرده است. آکرن روز سه شنبه در دادگاه اعتراف کرد که قصد بمب گذاری در دانشگاه آمریکایی را داشته است.

بر اساس اسناد و اعترافات وی، این طرح به ابوبکر البغدادی سرکرده سابق گروه تروریستی داعش ارائه شد اما در نهایت رد شد.

این زن که با نام آمریکایی ام محمد نیز شناخته می شود، زمانی که تحت کنترل داعش بود، در حال سفر به شهر موصل عراق بود.

آکرن در حمایت از این سازمان تروریستی گفت که به زنان و برخی زنان جوان آموزش داده است تا از تفنگ های تهاجمی کلاشینکف، نارنجک و جلیقه های انتحاری استفاده کنند. او همچنین فرماندهی گروه داعش موسوم به خطیب النصیبه را بر عهده داشت.

وی در سال 2021 خود را افسر پلیس سوریه معرفی کرد اما در سال 2022 دستگیر و به آمریکا منتقل شد و طبق اتهامات فعلی به 20 سال زندان محکوم خواهد شد.

دفتر دادستانی ایالات متحده در اسکندریه، ویرجینیا، در فوریه 1400 اعلام کرد که آلیسون فلاک آکرن 42 ساله به حمایت از یک سازمان تروریستی متهم شده است.

سپس آسوشیتدپرس گزارش داد که اتهام جنایی علیه این مرد در سال 2019 محرمانه نگه داشته شد، اما پس از بازگشت Flock-Ocker به ایالات متحده، پرونده او علنی شد. مشارکت وی در گروه تروریستی داعش پیش از این اعلام نشده بود.

دیدگاهتان را بنویسید