یک کارشناس آمریکایی به توانایی های دریایی ایران در برابر آمریکا اعتراف کرد

ساعت: 01:40
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784623

کارشناس و تحلیلگر نیروی دریایی آمریکا توان دریایی ایران را چالش بزرگ آمریکا در منطقه دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش نشنال اینترست، جیمز هلمز کارشناس و تحلیلگر نیروی دریایی آمریکا در یادداشتی به بررسی توانمندی های دریایی ایران پرداخت و خاطرنشان کرد که تهران موفق شده است از نیروهای دریایی سبک و ارزان برای شکست آمریکا استفاده کند. او با یک چالش جدی مواجه است.

به گفته این نویسنده آمریکایی، تهران می تواند هزینه های زیادی را به آمریکا تحمیل کند و در این شرایط نیروی دریایی آمریکا نباید از توانمندی ها و چالش های نیروی دریایی ایران غافل شود.

نویسنده همچنین در بخشی دیگر از یادداشت خود آورده است که مقامات ایرانی به هر دلیلی چه از نظر اعتقادی و چه از نظر محاسبات راهبردی مصمم هستند که به قول خودشان شیطان بزرگ حیاط خانه آنها را محدود و مسدود نکند. .

چند روز پیش سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه دانشگاه علوم و فنون دریایی گفت که کشور ما سلطه دریایی خود را حفظ کرده و فضای دریایی خود را گسترش داده است و امروز فناوری های نوین دریایی داریم. . سرلشکر سلامی در بخشی دیگر از سخنان خود از شناورها به عنوان زیرساخت مایع نیروی دریایی کشور یاد کرد و خاطرنشان کرد: فناوری های مرتبط با کیفیت کشتی های جنگی را داریم و این دیدگاه ها دقیق و درست است و کشتی ها هویت واقعی هستند. از تاکتیک های ما: «این حامل پیام های استراتژیک در دریا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید