یک سوم کل بودجه شهرداری های کشور شهرداری کوم را تقسیم کنید

ساعت: 22:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793323

امیرآبادی با اشاره به اینکه کوم از وضعیت خوبی برای دریافت جهانی برخوردار است، گفت: دو هزار و 100 میلیارد تن فولاد برای شهرداری کل کشور در نظر گرفته شده، 700 میلیارد برای شهرداری کوم در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی بیان کرد: استان کوم از نظر عملکرد یک شهرستان بود بنابراین در تخصیص بودجه همیشه در انتهای جدول قرار داشتیم اما با توجه به اینکه چند شهرستان به استان کوم اضافه شده وضعیت بودجه بهتر شده است. از سوی دیگر، استان کوم در حال جهانی شدن است. آورده نمی شوند.

وی گفت: دو هزار و 100 میلیارد تنی که برای شهرداری کل کشور در نظر گرفته شده بود که 700 میلیارد آن به شهرداری کوم اختصاص یافت، یعنی یک سوم کل کشور بودجه را برای کوم دریافت کردیم.

امیرآبادی افزود: این موارد در ردیف بودجه برای افزایش رتبه کوم لحاظ نشده است. ما به خوبی از شاخص های جهانی استفاده می کنیم. اکثر پروژه های شهرداری در شهرهای دیگر به حالت تعلیق درآمده اند، اما پروژه های شهرداری در استان کوم فعال هستند.

یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص باغ موزه دفاع مقدس استان کوم، یکی از استان هایی است که بیشترین بودجه را در این زمینه دریافت کرده است.

عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می رسد نباید به دفترچه بودجه دولتی خیلی توجه کرد که استان قم بودجه کمتری دریافت کردند و سایر استان ها بودجه بیشتری دریافت کردند زیرا از سوی دیگر چیزی که در لایحه بودجه در ردیف های بودجه نوشته شده شبیه به تاریخ است. نمی توان آن را توزیع کرد و پس از آن برای گرفتن بودجه بهتر برای استان چانه زنی می شود.

وی گفت: همین توسعه ای که در استان کوم مشاهده می شود بهترین وسیله برای ارزیابی است که بودجه خوبی برای استان کوم در نظر گرفته شده است.

امیرآبادی در پاسخ به این سوال که آیا در سابقه بودجه فرهنگی اختصاص یافته به استان قم شکایتی وجود دارد که فقط به چند ارگان خاص ارائه شود و بقیه اهالی قم از آن محروم باشند؟ وی گفت: بودجه اختصاص یافته به برخی تشکل های فرهنگی و مذهبی در کوم جدا از بودجه کوم است و بودجه تفکیکی برای آنها در نظر گرفته شده که از محل بودجه ملی است. کاهش یا افزایش این بودجه ربطی به بودجه استان کوم ندارد رتبه های خاص خود را دارد. البته ما آن تشکل های فرهنگی و مذهبی را می خواهیم که در کوم هستند و بودجه های ملی دریافت می کنند. در ضمن درخواست ما این است که مردم کوم فراموش نکنند که خود کوم باید این بودجه ها و فکرها را خرج کند. نه تنها در سطح بین المللی و ملی

وی در پایان گفت: دستگاه های فرهنگی کوم باید در قبال بودجه هایی که دریافت می کنند پاسخگوی دیوان محاسبات باشند و این نیز می تواند یک مشکل رسانه ای باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید