یک قاضی قلابی به اتهام فساد و فحشا در کوم دستگیر شد

یک قاضی جعلی در کوم دستگیر و محاکمه شد

حجت الاسلام والمسلمین حسن قریب دادستان سپاه قم و انقلاب با اشاره به شناسایی و دستگیری قاضی قلابی پس از شکایات متعدد و نظارت اطلاعاتی ماموران اطلاعاتی گفت: ۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کوم در دستور کار قرار گرفت و دستور قضایی مبنی بر انتشار چهره متهم در رسانه ها برای شناسایی سایر شاکیان صادر شد.

وی در تشریح اقدامات متقلبانه متهم اظهار داشت: متهم با ظاهر شدن به عنوان قاضی دادگاه و استفاده از کارت جعلی دادگستری و با مانورهای کلاهبرداری و وعده های دروغین مبنی بر اخذ وام از بنیاد شهید اقدام به اغفال شاکیان کرده و با اخذ مدارک هویتی و چک، سفته با شک و تردید مدعی شده بود که برای دریافت وام ابتدا باید به حساب وی واریز کرده و از 14 مظنون مبالغ متعددی دریافت کرده اند.

دادستانی و شوراهای انقلاب کوم گفت که متهم دارای 12 شاکی است که متهم به ترویج فساد و فحشا هستند.

وی به عنوان مجازات های مندرج در رای دادگاه، رد مبالغ متقلبانه شاکیان، پرداخت جریمه نقدی معادل مبلغ تقلب دولت، ده سال حبس تعزیری و دو سال انفصال از خدمات دولتی را عنوان کرد. مدافع.

قریب بر لزوم هوشیاری شهروندان در جعل عناوین و مناصب و سوء استفاده از عقاید و عواطف دینی تاکید کرد و اذعان داشت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به دادگستری و اطلاعات حقوقی استان ارجاع دهند. . اقدام به شماره 1580 گزارش دهید.

وی از صدور حکم جعلی قاضی با نام مستعار سید محمد مهدی خوانساری در کوم خبر داد و گفت: کلاهبرداری 107 میلیون تنی، غصب عنوان قاضی، جعل سند، استفاده از کارت جعلی دادگاه، ترویج فساد و فحشا و تامین امنیت یکی از عناوین اتهامی این متهم است.

دیدگاهتان را بنویسید