اتهام «افشای مرکز فساد و فحشا» به دلیل عدم حجاب

اتهام «افشای مرکز فساد و فحشا» به دلیل عدم حجاب

مدیر اقامتگاه بوم گردی پوریاقوب شهرستان حف گفت: سه زن روسری نداشتند و به اتهام «گشایش مرکز فساد و فحشا» محاکمه شدیم.

21 فروردین امسال و در آستانه روز طبیعت، اقامتگاه بوم گردی پوریاقوب خواف پلمب شد.

«پوریاکوب» نامی آشنا برای اهالی فرهنگ و جهانگردی است و مهر این اقامتگاه واکنش هایی را از سوی مردم در فضای مجازی به همراه داشت. سعید مروارید، یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر، در این باره نوشت: «هرکس از جهانگردی چیزی می‌داند، می‌داند که چقدر خون آقای پور یعقوب در دلش می‌گذرد تا حف، نیشتیفان و هارگرد را به عنوان مقاصد گردشگری بشناسد. تورها باید به او و همراه با آنها هدایت شوند. باشد که خیر و برکت نصیب منطقه شود.»

این اقامتگاه که به عنوان خانه خانوادگی فعالیت می کرد و مجوزهای لازم را از اداره میراث دریافت می کرد، اکنون با هزینه سنگین پلمپ شده است.

عبدالحق پوریاقوب مدیر اقامتگاه گردشگری پوریاقوب در گفت و گو با روزنامه اینترنتی فراز گفت: 20 فروردین امسال بود که مدیریت سایت برای بازدید از مجموعه حاضر شد و سه گردشگر که داخل مقبره بودند روسری به سر نداشتند. “

وی افزود: ماموران عصر همان روز دوربین های مداربسته مجتمع را نیز بررسی کردند و متوجه شدند که شب قبل وقتی اتوبوس به قبرستان آمد، وقتی چند خانم از اتوبوس پیاده شدند، بی حجاب بودند، مدارک، اتوبوس و راهنمای تور ما. برداشته شدند.”

پوریاقوب با بیان اینکه ماموران به آنها گفتند صبح به کلانتری مراجعه کنند، گفت: مدارک راننده اتوبوس و راننده پس از اخذ وثیقه تحویل داده شد اما از من بازجویی و به دادگاه معرفی شدند.

وی با بیان اینکه محل سکونت بومگردی از صبح روز 21 فروردین تاکنون پلمب شده است، خاطرنشان کرد: سپس از سامانه ثنا اخطاریه دریافت کردم و پس از مراجعه به دادسرا وثیقه 300 میلیون تومانی و یک ساله برای من صادر شد. دستور نظارت قضایی که با آن من را از انجام هر نوع کاری منع کردند و بر اساس اکوتوریسم حکم به فعالیت دادند. به حکم مذکور اعتراض کردیم و قاضی قرار وثیقه 300 میلیون تومانی را تایید کرد اما محرومیت یک ساله را به شش ماه کاهش داد.

پوریاقوب در خصوص عنوان اتهام مذکور «ایجاد مرکز فساد و فحشا» تصریح کرد: مجموعه ما اولین اقامتگاه بوم گردی در شهر حف و یکی از هفت اقامتگاه اول بوم گردی خراسان رضوی است. سال ها تلاش فرهنگی کردم تا بتوانم هف و نشتیفان را به عنوان مقاصد گردشگری قرار دهم و حتی قبل از راه اندازی بوم گردی در خانه خودم میزبان گردشگران رایگان بودم. بسیاری از فعالان گردشگری در خراسان و کشور با فعالیت های خانوادگی ما آشنا هستند.

وی افزود: مسئولان میراث فرهنگی شهرستان خواف، شهرستان ها و استان های همجوار نیز فعالیت های موثر پوریاقوب را برای رونق نیشتیفان خواف و هم اکنون برای مجتمع مسکونی که پس از اخذ زیر نظر اداره میراث فرهنگی در حال فعالیت است، می شناسند. مجوزهای مربوطه را صادر کرده و تاکنون هیچ اخطار و اخطاری نداشته است. در مورد بحث حجاب ما حجاب را نگرفته ایم و به صورت خانوادگی اداره می شود، چنین اتهام سنگینی را ذکر می کنند و می گویند ما مراکز فساد و فساد باز کرده ایم. تن فروشی.

پوریاقوب با اشاره به خسارات مالی وارده به این مجموعه در ایام اوج سفر و گردشگری خاطرنشان کرد: یکی از اوج های شلوغی منازل در ایام نوروز و به ویژه روز طبیعت و سیزده بدر است، اما به درستی پلمب شدیم. از صبح 12 آوریل. و هزینه های دریافتی از مسافران و گردشگرانی که رزرو کرده بودند را پس دادیم. در مجموع بیش از 40 میلیون تومان به مجموعه ما خسارت وارد شد.

دیدگاهتان را بنویسید