یک چهارم پرونده های جنایی در قم مربوط به تخلفات نانوایی ها است


ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912059

رازی با اشاره به اینکه قریب به یک چهارم پرونده های ارائه شده به دولت در سال 1401 مربوط به تخلفات صنفی نانوایان است، گفت: برخی نانوایی ها عمداً کیفیت نان را کاهش می دهند تا مشتری کاهش یابد تا اراده آزاد شود. دولت برای فروش

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: تقریبا یک چهارم از 1401 موردی که منجر به تعزیرات حکومتی شده است مربوط به تخلفات صنفی نانوایان است که بسیاری از نانوایان هستند. به قانون و حقوق مصرف کنندگان احترام می گذارند، رعایت می کنند، اما برخی واحدهای صنفی که مجاز هستند و توجیه می کنند که قیمت نانوایی ها افزایش یافته است، تخلف می کنند.

وی بیان کرد: از جمله تخلفات صنفی نانوایان می توان به کم کاری با کاهش وزن چانه، سمپاشی کنجد و فروش اجباری، فروش آرد، کاهش ساعت کاری و تعطیلی خودسرانه اشاره کرد که دستگاه های نظارتی که وظیفه نظارت بر آن را بر عهده دارند. گزارش های میدانی و ارسال به آنها تحریم های دولتی دارند، باید در این زمینه اقدام کنند.

آریاتی خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به تخلفات است و به عنوان دادگاه عمل می کند ضابطین قضایی سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه های مختلف هستند که قرار است از اتحادیه های مختلف چک و بازرسی انجام دهند. و شکایات مردم رسیدگی کنید و به استان ارسال کنید که کم و بیش انجام شده است.

مدیرکل زندان های دولتی استان قم تصریح کرد: مشکل اینجاست که اختلاف قیمت آرد دولتی با آرد رایگان به قدری زیاد است که اگر نانوا کیسه ای آرد بپزد و به صورت نان به دست مردم برساند هزینه دارد. حدود 100000 تومان اما اگر یک کیسه آرد دولتی را آزاد بفروشند می توانند حدود 600000 تومان بفروشند. مشتریان این ارادها نانوایان مستقل، شیرینی فروشان، کارخانه های چسب چوب، کیک و بیسکویت و دامداری هستند.

وی افزود: برخی نانوایی ها ساعت پخت را کاهش داده و کیفیت نان را کاهش داده اند تا مردم رغبتی به خرید نان از آن نانوایی نداشته باشند تا بتوانند آرد سهمیه ای بفروشند که در ستاد تنظیم بازار استانداری نیز جلساتی در این خصوص برگزار شد که این موارد نیز پیگیری می شود. پرونده های موجود در هیئت سیاست گذاری گندم، آرد و نان و پرونده ها به روز است و پرونده های آرد و نان در کمتر از 10 روز رسیدگی می شود.

رازی خاطرنشان کرد: شعبه ویژه ای برای رسیدگی به تخلفات نانوایی ها با تعزیرات دولتی خارج از دستور تعیین شده و پرونده ها مستقیماً به این شعبه ارجاع می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم تاکید کرد: یک نانوایی به دلیل اصرار بر ارتکاب تخلف پلمپ و برای آن پارچه خلافی نصب شد و تعداد زیادی از نانوایان متخلف کال ماینینگ و تجارت جریمه شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید